17 de NOVEMBRE : VAGA D’ALUMNES

VAGA D’ALUMNES DEL 17 DE NOVEMBRE

La setmana passada el Consell de Delegats de l’Institut va reunir-se i va acordar adherir-se a la vaga convocada pel sindicat d’estudiants per al dijous 17 de novembre. El motiu és per les retallades (vegeu ACTA del Consell de Delegats apareguda en una notícia anterior i l’escrit d’adhesió a la vaga presentat pels representants de Batxillerat clicant aquí).

Només poden fer vaga els alumnes de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat. L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no tenen reconegut el dret a vaga per part del Departament d’Ensenyament; conseqüentment, hauran d’assistir al centre com un altre dia normal.

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO necessita una autorització o una justificació paterna de la falta d’assistència amb motiu de secundar una convocatòria de vaga. L’Administració vol assegurar-se que els pares en tenen coneixement i, per tant, que les famílies n’hagin parlat prèviament a casa. Els alumnes que no l’hagin entregada rebran una trucada a casa comunicant la no presència al centre. Se’ls reclamarà l’autorització a posteriori (el divendres vinent).

L’alumnat de Batxillerat no necessita autorització paterna perquè tenen 16 anys o més, edat amb dret laboral a vaga, reconeguda per l’Estatut del Treballador.

Volem insistir en què no és una vaga de docents, per tant, els professors estaran a disposició dels alumnes que vinguin al centre, on seguiran els seus horaris habituals i on se’ls atendrà realitzant activitats curriculars del nivell que cursin.

L’ Equip  Directiu