Història

L’Institut Miquel Bosch i Jover va iniciar l’activitat docent en el curs 1990/1991 com una extensió de l’Institut Pius Font i Quer de Manresa, amb un grup de primer de BUP. Ocupava l’edifici situat al passeig Diagonal, on hi havia hagut l’Escola pública Bosch i Jover.

Edifici vell institut

A partir del curs 1994/1995, coincidint amb la implementació de la Reforma Educativa i la creació de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), el centre va anar augmentant el nombre d’alumnes i van ésser necessaris nous espais. A més de l’edifici del Passeig Diagonal, vam ocupar una part de l’antic patronat Sant Josep.

En el curs 1996/1997 va passar a denominar-se Institut d’Educació Secundària i la manca d’espai va implicar la necessitat d’utilitzar fins a quatre aules prefabricades (“cargoleres”). El centre, doncs, es trobava repartit en tres edificis i això comportava problemes d’organització, a més de pèrdues de temps i riscos innecessaris quan l’alumnat havia d’anar amunt i avall per canviar d’edifici.

El curs 2003/2004 es van inaugurar les obres d’ampliació i reforma de l’edifici del carrer Arquitecte Gaudí, fet que va permetre dotar al centre de més espai i nous equipaments.

façana