Nanotecnologia per a tothom: fent sensors amb llapis i paper

El passat 11 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat B van poder gaudir d’una conferència ofertada per la Universitat Rovira i Virgili sobre nanotecnologia. De nom “nanotectologia per a tothom: fent sensors amb llapis i paper”, ha estat presentada pel ponent Eduard Llobet Valero del departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la URV.

En la xerrada l’Eduard ha parlat de les importants aplicacions del grafè dins la tecnologia a escala nanomètrica, sobretot en la elaboració de ‘wereables”: dispositius electrònics flexibles amb sensors que es poden integrar en la roba o directament sobre la pell. A més, els alumnes han elaborat un dispositiu sensor electrònic de baix cost ‘wearable’ amb només llapis (la mina feta de grafit no és res més que capes de grafè apilades) i paper.