Sigues la llum enmig de la foscor

Enguany celebrem el Nadal d’una manera un tant especial a l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.
Al vestíbul podreu veure un muntatge artístic anomenat “Sigues la llum enmig de la foscor” i és un homenatge a les víctimes jueves de l’holocaust.
S’ha realitzat en col·laboració entre les  àrees de Socials, CVE i Plàstica amb alumnes de 2n de l’ESO.
Els alumnes han escrit uns haikús i els han afegit a uns punts de llibre amb fotografies d’objectes trobats als camps de concentració nazis.
A més, han dissenyat unes lamparetes amb la forma de l’estrella de David i  han realitzat els seus retrats.
Aquesta instal·lació ha servit de fons per a una performance on s’ha filmat als alumnes mentre col·locaven una espelma a cada lampareta a càrrec de l’artista i professora Ester Ramón.
Aquesta actuació s’emmarca dins dels actes del grup DEMD del Departament d’Educació i coincideix amb el Dia Internacional en record de les Víctimes de l’Holocaust i de prevenció de crims  contra la humanitat.
L’estrella també va ser la guia d’uns savis que, seguint-la, van anar a adorar al nen Jesús. Així que tot coincideix.
Des del Martí l’Humà us desitgem molt Bon Nadal!