Projecte STEAM 2n d’ESO

En el projecte STEAM de 2n d’ESO, els alumnes han dissenyat i imprès en 3D uns clauers pels alumnes de 6è de primària que vindran a la jornada de portes obertes.

Durant les hores de projecte, han estat aprenent el que suposa un procés creatiu des del disseny fins a la avaluació del producte final, en català i en anglès.

Els alumnes van decidir els diferents tipus de regals que volien construir per donar als alumnes de 6è de primària que començaran 1r d’ESO, el curs vinent. Al mateix temps, han pogut veure i aplicar diferents processos creatius, en català i anglès. Els productes finals d’aquest projecte han estat clauers de plàstic i altres presents fets de manera manual com punts de llibre, polseres, cartells,…

Per poder imprimir els clauers, els alumnes han hagut d’aprendre a dissenyar objectes en 3D, amb el programa FreeCad i a dibuixar les seves idees.

Com activitats complementàries, han pogut veure de primera mà el treball de l’artista local Ester Ramón, en el seu taller d’escultura de Montblanc i han visitat l’exposició de dones STEAM de la biblioteca pública del poble.

Tot això ha estat documentat en Sites, que han creat per grups, on expliquen totes les activitats que han desenvolupat. Cada grup ha presentat, aquesta setmana, el seu Site i els objectes que han construït.

VÍDEO IMPRESSORA 3D