Llegendes de la Conca

El grup de teatre de l’institut estrena el curs amb la dramatització de quatre llegendes

El passat 15 de novembre el grup de teatre del Martí l’Humà va representar quatre llegendes de la Conca de Barberà en el marc de l’XI edició de la Festallibre, que ha tingut lloc a Montblanc els dies 15, 16 i 17 d’aquest mes.
El tema al voltant del qual ha girat aquesta edició de la Festallibre ha estat la Conca de Barberà; és per això que l’opció escollida pel grup de teatre van ser diverses llegendes del llibre de Rosa Maria Canela i Balsebre, Llegendes de la Conca de Barberà. Concretament, es van adaptar “El salt de la Guineu”, ubicada a Rojals, “El sempre enganyat Petarres de Montblanc”, “La bondadosa Santa Perpètua de Gaià i el cavaller”, situada a Santa Perpètua de Gaià, i “De lladre a sant, Sant Pere Ermengol”, ambientada a la Guàrdia dels Prats.
En finalitzar la representació teatral, l’autora cabrenca Rosa Maria Canela feia el pregó amb el qual s’inaugurava la Festallibre del 2019.
És el cinquè any consecutiu que el grup de teatre de l’Institut Martí l’Humà participa en la inauguració d’aquest acte literari de la vila de Montblanc. L’elenc, en aquesta ocasió, el constituïen els /les alumnes: Roger Foguet ( 1r ESO), Marta Carol, Neus Poblet, Anna Gili, Inass Jalal, Mehdi Laktb, Lídia Vidal ( 2n ESO), Sol Boltà, Paula Boltà, Paula Vilella, Sema Riquelme, Laia Remolà, Iris Reina, Loubna Laghchim ( 3r ESO), Helena Muñoz, Júlia Moreno ( 1r de batxillerat).
A més, vam comptar amb la inestimable col·laboració de l’Anna Carol i la Torrents Cendra, que es van ajuntar a la direcció de l’obra. També cal destacar l’ajuda d’antics membres del grup de teatre de l’institut , que sempre estan disposats a donar un cop de mà; en aquest cas: l’Estela Ribé, el Dani Sánchez i l’Aaron Rivas.
L’escriptora Rosa Maria Canela ens ha fet arribar unes paraules que expressen la seva crítica en veure la representació: Elisenda i joves actors del Grup de Teatre de l’Institut Martí l’Humà, Torno a mirar la fotografia del final de la vostra actuació i us veig a tots molt contents. El públic també ho estàvem, ens ho vam passar la mar de bé i es va fer tan curt. Teniu talent i il·lusió, i sabeu treballar en equip. I això és molt. Grans actors del nostre país han nascut del teatre amateur, dels Pastorets, de la Passió… Si podeu no deixeu el teatre i impliqueu-vos en tot el que sigui entitats de cultura popular de la comarca, em consta alguns ja hi esteu, a la colla castellera i en d’altres associacions. Com a autora del llibre m’heu fet molt feliç. Quan recollia llegendes pel llibre ho feia perquè aquestes històries no caiguessin en l’oblit, perquè fossin conegudes i seguissin vives. I vosaltres això ho heu fet possible. Estic segura que recordareu la representació de divendres, i recordareu que hi ha històries nostres que mereixen ser conegudes i compartides. Moltes gràcies a tots, i de nou la meva enhorabona!

Rosa M. Canela