La Noe Gaya, protagonista d’un acte literari a l’Institut Martí l’Humà

L’escriptora espluguina Noe Gaya va fer una tertúlia literària a l’Institut Martí l’Humà el passat dilluns 7 de maig. L’alumnat de 3r i 4t d’ESO i 1r de batxillerat ha llegit el seu llibre El camí de la papallona, Una història de superació durant aquest curs. Per tant, ha estat un privilegi per a aquests nois i noies poder comptar amb la presència de la Noe i els seus pares per tal de comunicar-los les sensacions i els pensaments que el seu llibre els ha generat.

La coordinadora pedagògica de l’institut, Maria Josep Figuerol, obria l’acte amb unes paraules de benvinguda als familiars i al públic assistent. A continuació, el Santi Boqué, habitual presentador d’aquest llibre, va parlar a l’alumnat sobre el dia a dia de la Noe, el seu carisma, les seves necessitats, els seus reptes i, sobretot, va fer evident el seu esperit de cerca constant.

Dues professores del Departament de Llengua Catalana, la Blanca i l’Elisenda, havien coordinat la preparació de lectures i detalls simbòlics que l’alumnat de 3r d’ESO i 1r de batxillerat va poder llegir i lliurar a l’autora. Per la seva banda, la família va regalar al centre un quadre pintat per la Noe.

Durant l’acte, hi va haver una alumna de 1r de batxillerat, l’Ariadna Torrent que, acompanyada al piano pel seu professor de l’Escola de Música Josep Porter, el Gerard Moreno, va interpretar amb el violí la coneguda peça River flows in you, del compositor Yiruma.

Una història de superació com la de la Noe Gaya és un recurs inestimable per als adolescents, que busquen explicacions sobre la complexitat dels sentiments. Amb les seves paraules, l’autora espluguina  narra la duresa d’una situació molt potent emocionalment però que té un final feliç perquè s’ha sabut positivitzar. De fet, aquest és el motiu pel qual el  Departament de Català va escollir aquesta lectura; més enllà de la delicadesa de la prosa i del desplegament d’imatges suggeridores, el llibre es presta a reflexionar i a parlar de les emocions a la classe.

És la segona vegada que la Noe Gaya visita l’Institut Martí l’Humà; la primera va ser amb motiu de la presentació del seu llibre ara fa dos anys. La comunitat educativa agraeix enormement l’amabilitat, la generositat i la naturalitat d’aquesta gran família, que sap deixar bona llavor en els llocs que visita.