Els nostres alumnes al certamen literari del Casal de l’Espluga

L’alumnat de l’Institut Martí l’Humà obté onze guardons en el Certamen Literari del Casal de l’Espluga.

El passat diumenge 7 de juny es feia públic el veredicte del jurat del 43è Certamen Literari que anualment organitza el Casal de L’Espluga de Francolí. Les circumstàncies en què ens trobem no han permès la celebració d’un acte de lliurament de premis convencional. Per això, a les dotze en punt del migdia es retransmetia la gravació de l’acte alhora que es podia seguir pel canal de Youtube del Casal.
El nou president del jurat va dirigir unes paraules a l’audiència parlant d’aspectes organitzatius i de decisions que s’han hagut de prendre per la manera com la pandèmia ha alterat la temporització prevista a les escoles.
A continuació, la portaveu va entrar en detalls sobre la valoració que el jurat havia fet dels treballs de cada categoria. Acte seguit, una presentadora llegia el verediccte. Aquí és on més vam trobar a faltar una cara entre il·lusionada i indecisa, amb un puntet de vergonya, que s’aixequés de la platea per acostar-se a la taula on hi havia d’haver hagut un representació del jurat; els petons, l’encaixada de mans, els aplaudiments, la fotografia… i aquell diploma i aquell sobret amb dinerons i, en alguns casos, la lectura d’un fragment de l‘obra premiada o una breu entrevista.
Res de tot això va ocórrer en el lliurament de premis de la 43a edició del concurs. La Dúnia Sesé, la Lucía Gilabert, la Inass Jalal, l’Andreu Domingo, la Yasmine Zekri, la Marta Dalmau i la Judit Casals, l’Ariadna Leal, l’Alba Civit, el Lluc Anglès, la Marta Carol, l’Arnau José, el Martí Muñoz, la Júlia Nieto, l’Oleguer Ollé, l’Adriana Pérez, la Neus Poblet i la Vanesa Roca van sentir el veredicte des de casa seva i es van posar en contacte amb l’organització perquè els fessin arribar el seu premi.
Si els distribuïm en categories, veurem cadascú on és i sabrem per què l’hem de felicitar. Som-hi, doncs:

Dúnia Sesé ( 2n ESO A) 3r premi de la categoria 1r i 2n d’ESO dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (poesia).
Títol del poema: “Què és la poesia?”
Diploma i 20 €

Lucía Gilabert (2n ESO C) 2n premi de la categoria 1r i 2n d’ESO dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (poesia).
Títol del poema: “No vull”
Diploma i 40 €

Inass Jalal ( 2n ESO B) 1r premi de la categoria 1r i 2n d’ESO dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (narrativa).
Títol de la narració: “Qui ets?”
Diploma i 80 €

Andreu Domingo (3r ESO B) 1r premi de la categoria 3r i 4t d’ESO dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (narrativa)
Títol de la narració: “Autobús d’anada i tornada”
Diploma i 100€

Yasmine Zekri (1r bat. A) 3r premi de la categoria batxillerat dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (narrativa)
Títol de la narració: “Desitjos per complir”
Diploma i 30 €

Marta Damau (2n bat. B) 2n premi de la categoria batxillerat dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (narrativa)
Títol de la narració: “La manca de finestres”
Diploma i 60 €

Judit Casals ( 1r bat. A) 1r premi de la categoria batxillerat dels Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga” (narrativa)
Títol de la narració: “La terra de ningú”
Diploma i 120 €

Pel que fa als treballs de recerca de 2n de batxillerat presentats a concurs, el criteri del jurat va
seleccionar els següents com a guanyadors:
Marta Dalmau (2n bat. B) Tercer guardó dels Premis de batxillerat i cicles formatius (TDR) “Tu també pots salvar una vida”
Diploma i 75 €

Ariadna Leal (2n bat.A) Segon guardó dels Premis de batxillerat i cicles formatius (TDR) “Patinatge artístic” Diploma i 150 €

Alba Civit (2n bat. B) Primer guardó dels Premis de batxillerat i cicles formatius (TDR) “La regeneració de teixits. L’esperança del futur”
Diploma i 300 €

Finalment, quant al premi especial en grup per a treballs que tractin temes relacionats amb
l’Espluga de Francolí, el seu terme i el seu entorn, un grupet d’alumnes de 2n d’ESO A ha
aconseguit la menció de treball guanyador ex aequo amb un altre treball presentat a concurs. El
grup d’alumnes que van tirar endavant aquest projecte van ser: el Lluc Anglès, La Marta Carol,
l’Arnau José, el Martí Muñoz, la Júlia Nieto, l’Oleguer Ollé, l’Adriana Pérez, la Neus Poblet, la
Vanesa Roca i la Dúnia Sesé. Aquests nois i noies van tenir la pensada d’invertar-se una llegenda
urbana i gravar i editar un curtmetratge per representar-la.

A tots vosaltres, moltíssimes felicitats per aquest guardó.