Descobrint el bosc de Poblet

Els dies 12, 25 i 26 d’abril, els alumnes de 1r ESO van poder gaudir d’una sortida a un entorn natural proper com és el PNIN de Poblet. La idea general de l’activitat era determinar si es podria sobreviure en l’entorn mitjançant els productes del bosc, tal com ho feren els nostres avantpassats.

Així doncs els alumnes anaven descobrint com s’obtenia carbó en les carboneres, gel per a conservar els aliments, plantes del bosc mediterrani d’on obtenir fruits i fusta, roques com el pòrfir d’on obtenir ferro i pissarra i calcària per a la construcció, entre d’altres.

D’aquesta manera s’han treballat els continguts de 1r d’ESO dins l’àmbit de la biologia i la geologia, i tocant també les ciències socials i la tecnologia, d’una manera força atractiva.