Crear una carpeta compartida al Drive

Tot i que una tasca pugui semblar fàcil a qui ja la domina, la primera vegada que la vam haver de fer segur que ens la van haver d’explicar. Doncs això mateix passa amb la creació de carpetes al Drive i el fet de compartir-les: sempre hi ha una primera vegada. I alguns dels nostres professors, obligats pel tancament del centres educatius a causa del coronavirus, hauran de començar per primera vegada a crear i compartir aquestes carpetes amb els seus alumnes, o a l’inrevés, els alumnes amb els professors. Per a ells fem aquest tutorial.

Una vegada que hem accedit al nostre Drive, per crear una carpeta hem d’anar a la part superior esquerra i clicar el botó + Nou.

En haver-lo clicat, veurem que se’ns desplega un menú amb tots els tipus d’elements que podem crear. Nosaltres clicarem sobre l’element Carpeta, el primer del llistat.

Ens apareix una finestra on haurem de posar el nom que li volem donar a la carpeta (1). Quan ja l’hem escrit, cliquem el botó Crea (2).

Ara ja tenim la carpeta creada. Fixeu-vos en la icona: una simple carpeta sense cap dibuix dintre

Si no la volem compartir, la feina ja està feta. Si la volem compartir, però, encara hem de fer algunes accions més.

Tenim dues maneres de compartir qualsevol element del Drive, en aquest cas carpetes. La primera opció és seleccionar la carpeta clicant una vegada el botó esquerra del ratolí (1) i després clicant la icona que trobem a la part superior amb la forma d’una persona i una creu (2).

L’altra manera és clicar l’element que volem compartir amb el botó dret del ratolí. Fet això, apareixerà un menú amb diferents opcions. Nosaltres clicarem l’opció Comparteix.

Sigui quina sigui l’opció triada, veurem una nova finestra on haurem d’introduir els correus electrònics de les persones amb qui volem compartir la carpeta. Si aquestes adreces les tenim un full de càlcul, podem seleccionar-les totes i enganxar-les de cop.

Quan ja hem afegit els correus, veurem com la finestra canvia i ara podem escriure un missatge de notificació als usuaris (2), tot i que no és obligatori. També podem canviar els permisos (1), és a dir, què poden fer o no els usuaris amb aquest element. En el cas de les carpetes podem triar entre que es pugui organitzar, afegir i editar o que la carpeta sigui només de lectura. Aquest últim cas és interessant si no voleu que la gent pugui modificar cap element que estigui dintre de la carpeta compartida. Una vegada que hem fet tot això, ja podem clicar el botó Envia (3) per compartir la carpeta.

Ara ja tenim la carpeta compartida amb qui hem decidit i de la manera que ens ha semblat més adient. Si us fixeu en la icona, ara no és una simple carpeta, ara és una carpeta amb el dibuix d’una persona dintre. Això vol dir que la carpeta està, efectivament, compartida amb algú.

Espero que aquest tutorial us pugui ser d’ajuda. Fins la pròxima!