Voyage en France

Trenta-un alumnes de Francès de 1r, 2n i 3r d’ESO han participat, del 2 al 5 de maig, en un viatge a les ciutats franceses de Marseille, Avignon i Montpellier. Vam arribar a Marseille dimarts a la tarda, per fer la visita guiada del barri més antic de la ciutat anomenat Le Panier. L’endemà, vam gaudir del Street Art al barri Cours Julien de Marseille. Des de començaments dels anys 70, l’art urbà invaeix carrers, edificis i façanes d’aquest barri. De la mà dels nostres guies vam descobrir l’ànima creativa de Marseille i vam poder entendre millor l’objectiu dels artistes que fan Street Art. A la tarda ens vam traslladar a Cassis per fer una passejada en vaixell pel Parc National des Calanques. El dijous vam visitar el Palais des Papes i el Pont Saint-Bénézet, un conjunt monumental excepcional a la ciutat d’Avignon. De la mà d’una guia francesa, els alumnes van descobrir la història que envoltava aquests monuments així com l’origen de la cançó popular coneguda arreu del món: “Sur le pont d’Avignon, on y danse, on y danse …”. L’ùltim dia vam estar a Montpellier i els nostres alumnes van descobrir la ciutat a través d’un jeu de pistes preparat per les professores. Malauradament, l’activitat era una mica llarga i no van tenir temps d’acabar el recorregut marcat. Aquesta serà una bona excusa per tornar-hi. Com diu el proverbi francès, “les voyages forment la jeunesse” i mai més ben dit. Els viatges no deixen de ser activitats formatives molt enriquidores. Ajuden els nostres alumnes a descobrir què hi ha més enllà de les nostres fronteres, a obrir la seva ment a altres maneres de viure i de pensar, a esdevenir autònoms en situacions desconegudes per ells i a contextualitzar tot allò que aprenen a l’aula.

I el vídeo amb les fotos més boniques:

Voyage en France