“Mentida” en versió teatral per a 2n d’ESO

El 10 d’abril els alumnes de 2n d’ESO van gaudir d’una excel·lent escenificació teatral de la novel·la “Mentida” de l’escriptora mataronina Care Santos.

Tracta de dos joves que es troben després de llegir “El vigilant en el camp de sègol” de Salinger. La trobada és casual, quan Xènia de disset anys entra a l’espai virtual de la xarxa de biblioteques i llegeix un comentari d’un noi sobre el llibre de Salinger. Ell és un apassionat d’aquesta novel·la, se sent identificat amb el seu protagonista, Holden Caulfield; mentre que a ella, aquest personatge no li cau gaire bé.

El debat activa la curiositat de tots dos, intercanvien missatges, però la informació no circula a la mateixa velocitat: mentre que Xènia és ràpida llegint i responent els correus, el seu anònim interlocutor triga a fer-ho o ho fa d’una manera que a ella li genera certa estranyesa.

Arrossegada cada vegada més per la curiositat i l’amor que comença a sentir pel noi, Xènia decideix conèixer-lo sense que ell ho sàpiga, mirant de sorprendre’l. És llavors quan la protagonista descobreix que la informació que tenia d’ell era mentida. Arriba el moment en què ell decidirà explicar-li tota la veritat, perquè també ha començat a enamorar-se: des de fa uns anys està en un centre correccional de menors.

Estem davant d’una història de segones oportunitats que reflexiona també sobre el poder que té la literatura per generar-nos il·lusions i per trobar sortides dels nostres abismes.

Finalment els alumnes van conversar uns minuts amb els actors i les actrius fruint de llurs experiències escèniques.