Celebrem el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones

Enguany, hem commemorat aquesta data amb diverses activitats.

A l’hora de tutoria s’ha treballat l’iceberg de la violència que inclou els dos tipus, la visible i la invisible. Després hem vist un vídeo que il·lustrava els conceptes que hem après.

A més a més, l’alumnat de tercer d’ESO ha realitzat uns pòsters en grup amb un eslògan i imatges arran del tema del 25-n. Els treballs s’han penjat en una paret del vestíbul de l’institut de manera que tothom que hi entri els pugui veure i es pugui conscienciar de la importància d’un tema que causa tant de dolor a les víctimes d’aquesta problemàtica.

En acabat, des del departament d’educació física de l’institut, s’ha organitzat la lectura del “Manifest del món de l’Esport” a l’hora del primer pati. Aquesta és una proposta que ha arribat des de la Secretaria general d’Esports de la Generalitat de Catalunya i des de la Regidoria d’Esports de la Paeria de Lleida. En aquest acte, quatre alumnes, dues noies i dos nois, han llegit un fragment de l’escrit en contra de les violències masclistes que a hores d’ara volem erradicar mitjançant una educació que consideri iguals tant homes i dones.

Des de l’institut Maria Rúbies manifestem el rebuig a la violència vers les dones.