Aiguamolls de Rufea

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els dies 4, 5 i 25 de maig, els alumnes de 1r i 2n d’ESO han visitat els aiguamolls de Rufea, una àrea que destaca per les seves condicions ambientals i paisatgístiques.

Els aiguamolls de Rufea són una zona humida d’interès ecològic i social que formen part de les zones humides disperses per la plana de Lleida.

Els alumnes han pogut conèixer les característiques generals de l’ecosistema d’aiguamoll. Van poder observar els tres ambients que hi ha als aiguamolls: la bassa, el tamarigar i el prat amb joncs i el riu i el bosc de ribera. Així, entre la flora van poder identificar l’àlber, el xop, el salze, el tamariu i el canyís. Pel que fa a la fauna van poder observar ocells, com el corb marí, el cullerot, l’ànec coll-verd, el bernat pescaire i l’esplugabou i el martinet de nit. Per cert, aquest últim, força difícil d’observar.