À la prochaine, Yvan!

Amb l’objectiu de millorar la competència en llengua francesa del nostre alumnat, el Departament d’Educació, en col·laboració amb l’Acadèmia de Grenoble, va endegar un programa d’intercanvi per aquest curs 2019-20, adreçat als alumnes de 4t d’ESO.

Malauradament hi havia poques places i finalment, del nostre centre, només va poder participar-hi l’Ignasi Aresté de 4t C.

L’Ignasi va ser a Grenoble del 13 de gener al 7 de febrer i va ser acollit pel seu correspondant, Yvan Frassati. Ningú millor que ell, podria relatar-nos la seva experiència en el país veí.

“L’intercanvi ha estat una experiència molt bona. M’ho vaig passar molt bé amb la família de l’Yvan. Vaig tenir l’ocasió de passar moltes estones amb ells perquè vàrem estar bastants dies sense classe a causa de les vagues constants de professors. Va ser l’únic punt negatiu d’aquesta experiència tan profitosa.

Gràcies a aquest intercanvi, he millorat notablement el meu nivell de llengua francesa, he descobert altres maneres de fer dins el continent europeu i he pogut créixer com a persona, i he esdevingut molt més autònom.”

L’Yvan va ser amb nosaltres menys temps del que era previst, donada la rapidesa de l’evolució del virus Covid-19 i el tancament dels centres educatius a Catalunya i a França. Malgrat tot, ell va poder estar tres setmanes, aproximadament, amb nosaltres i sempre ens va dir que l’intercanvi, per ell, era una oportunitat que no podia perdre per millorar la seva competència en llengua castellana.

Durant la seva estada, l’Yvan va seguir l’horari que havíem dissenyat per ell en funció dels objectius principals que ens vam proposar aconseguir amb aquest intercanvi: immersió lingüística en un ambient castellanoparlant, descoberta de la riquesa lingüística i cultural del nostre país i potenciació de la seva capacitat d’adaptació i convivència.

Amb la família d’acollida, també va poder gaudir de les activitats que li havien preparat: trobades i àpats familiars o sortides a altres ciutats i pobles catalans.

Esperem que aquesta experiència hagi estat força enriquidora per l’Yvan i, com no vàrem poder acomiadar-lo com havíem previst, el convidem a tornar-hi quan vulgui.

Yvan, tu seras toujours le bienvenu dans notre établissement.