Projecte eTwinning: Right to a Clean Environment

Durant el mes de març, l’alumnat de 3r d’ESO E va treballar el Dret a un Medi Ambient net i sostenible.

L’Article 24 de la CRC (Convention on the Rights of the Child. UNICEF-2019) exposa que “Els infants han de tenir dret a un bona assistència mèdica, han de disposar d’aigua neta i potable, d’una alimentació nutritiva i d’un medi ambient net, amb la finalitat que gaudeixin d’una bona salut. Els països més rics haurien d’ajudar als països més pobres a aconseguir-ho.

L’objectiu 6 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que l’aigua cal que sigui un bé comú global i, per aquest motiu, cal pensar de quines maneres en podem fer un ús responsable.

L’objectiu 7 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que hem utilitzar les energies renovables.

L’objectiu 11 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que hem de controlar els residus que produïm, per a poder viure en ciutats sostenibles.

L’objectiu 12 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que hem de evitar el malbaratament dels aliments, hem d’estalviar aigua i no hem de destruir el nostre planeta.

L’objectiu 13 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que hem d’evitar l’escalfament global i, per aconseguir-ho, hem de canviar els nostres hàbits diaris si volem preservar la vida en el nostre planeta.

L’objectiu 14 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que hem de protegir els oceans, reduint i evitant la contaminació.

L’objectiu 15 dels SDGs (Sustainable Development Goals. ONU – Agenda 2030) diu que cal protegir les plantes i els animals del planeta.

La primera activitat va consistir a veure diferents vídeos i presentacions que els ajudes a adonar-se de la necessitat de viure en un planeta net i saludable. Malauradament, el nostre planeta s’enfronta a molts canvis que amenacen seriosament la vida en tots els ecosistemes.

MAN: https://www.youtube.com/watch?v=WfGMYdalClU

Posteriorment, calia que expliquessin quins problemes consideraven que eren els més importants que amenaçaven el planeta i pensessin com es podien solucionar

En aquest enllaç podeu veure la discussió realitzada entre els diferents “twinspacepartners” https://twinspace.etwinning.net/123608/pages/page/1475350

La segona activitat va consistir a cercar informació sobre joves activistes que estan lluitant pel planeta: Greta Thunberg, Dante Vergara, Melati and Isabel Wijsen, Helena Gualingua, Nksoliathi Nyathi

Les recerques es van posar en una presentació Google Earth. Podeu veure-la en el següent enllaç: https://twinspace.etwinning.net/123608/pages/page/1474901

La tercera activitat s’està encara realitzant. Consisteix a fer una cançó, una activitat col·laborativa entre tots els alumnes dels diferents països. Aquesta cançó es realitza per celebrar el Dia Internacional de la Terra (22 d’Abril).

Cada país crea una estrofa i tots els països col·laborem en la tornada.

Es va realitzar un “on-line Meeting” entre les professores participants en aquest projecte eTwinning per poder decidir la base musical que s’utilitzarà en la cançó i unificar la tornada i decidir altres aspectes relacionats amb el projecte com l’avaluació i la participació en els fòrums per part de l’alumnat.