Dietari d’Alemanya

A continuació us presentem, gairebé en directe, com està anant el viatge a Alemanya als nostres alumnes de 2n i 3r d’ESO:

Dilluns 2

Després d’un vol plàcid i un trajecte amb autocar més llarg del que hauria d’haver estat a causa del trànsit als voltants d’ Hamburg, arribem al Gymnasium Katemberger de Buchholz on ens esperen les famílies alemanyes. A l’autocar hi ha nervis, vergonya, emoció, crits, aplaudiments….

Dimarts 3

A les 8 ens retrobem a l’institut i agafem l’autocar cap el Mar Bàltic. Un viatge llarg per visitar l’illa Fehmarn, a tocar de Dinamarca. Una guia ens explica en anglès peculiaritats de la fauna i flora de la reserva d’aus d’aigua que visitem: Wasservogelreservat Wallnau: Naturerlebnispfad.

Després visitem un aquari i tornem a creuar l’impressionant pont Fehrmansundbrücke cap a Buchholz.

Dimecres 4

Avui hem visitat un parc zoològic Wildpark Lüneburger Heide. Hem vist ossos, cérvols, tigres, cabres, serps, camaleons…enmig de la natura i ens han fet un espectacle amb aus rapinyaires.

Hem pujat dalt d’una torre de 23 m des d’on es pot veure Hamburg en un dia clar (avui no hem tingut aquesta sort) i hem caminat per una passarel.la a l’alçada de les copes dels arbres.

Hem fet el sopar de germanor amb les famílies …a les 17:30h ! Qui no tindrà gana abans d’anar a dormir?

Dijous 5

A les 8 del matí érem a classe tal com fan els nostres amics alemanys. Uns alumnes de batxillerat que estudien espanyol ens han parlat de Buchholz i els voltants i ens han fet un “tour” per l’institut.

Després el director, el senyor May, ens ha donat la benvinguda i ens ha convidat a esmorzar.

Hem tornat a l’aula per rebre una ràpida classe d’alemany, fer manualitats i jocs . I ben d’hora ben d’hora cap a dinar. Aquí tot es fa ben d’hora: llevar-se, començar les classes, dinar i sobretot…sopar.