Taller Ilercovid

Els dies 19 i 20 de gener els alumnes de 1r i 2n de batxillerat que cursen la matèria de biologia han realitzat el taller “Aprenem a produir vacunes en plantes” al campus de l’ETSEA de la UDL.
Aquest taller ha estat dissenyat pels investigadors del grup de Biotecnologia Vegetal Aplicada i s’emmarca dins el Projecte IlerCOVID.
El primer dia els alumnes han fet l’extracció d’ADN de plantes d’arròs previament transformades amb el gen responsable de la proteïna S del SARS-CoV-2.
El segon dia han realitzat una prova PCR per tal d’ampliar el gen i conèixer quines plantes l’han incorporat.
La proteïna expressada per les plantes que han incorporat el gen pot ser utilitzada per a la obtenció d’un prototip de vacuna.
Agrair a tot el personal investigador del projecte el tracte rebut i l’interès per apropar la ciència al nostre alumnat.

Recull de fotografies