VAGA GENERAL DIA 14 DE NOVEMBRE

ff

Comunicat de l’institut en relació a la vaga general del dia 14 de novembre i carta als pares del MUCE (Marc unitari de la Comunitat Educativa)  explicant les raons dels professors que secundem la vaga.

Benvolgudes famílies,

El proper dimecres, 14 de novembre, hi ha convocada una vaga general a tot Europa en contra de les polítiques de retallades i austeritat dictades per la Comissió Europea, el BCE i l’FMI.

Com que es tracta d’un dret que pot exercir cadascú a nivell personal i individual, no podem saber el grau de participació ni la repercussió que tindrà aquesta vaga en el nostre centre.

Els serveis mínims dictats consisteixen en una persona de l’equip directiu i una persona del Personal d’Administració i Serveis.

És per això que us comuniquem que el centre romandrà obert, però que no podem garantir el normal desenvolupament del servei.

Atentament,

Plácido Rey

Caldes de Montbui, 12 de novembre de 2012

Carta del MUCE (Marc unitari de la Comunitat educativa)

Dimecres 14 de novembre els sindicats convoquen vaga general, aquesta jornada de lluita i de mobilització a tot Europa és en contra de les polítiques de retallades i austeritat dictades per la Comissió Europea, el BCE i l’FMI de manera gens democràtica. Exigim un canvi de polítiques a Catalunya, Espanya i Europa. Aquesta és una vaga general laboral, però també social i de consum.

Les entitats integrants del MUCE, estudiants, sindicats, famílies, moviments de renovació… i en particular les Federacions d’Associacions de Pares i Mares dels centres públics de Catalunya FAPAC i FAPAES donen suport a aquesta jornada de lluita.

Les organitzacions de la COMUNITAT EDUCATIVA del MUCE, fem una crida a les famílies perquè el dia 14 de novembre, no porteu els vostres fills i filles a l’escola, i us demanem que considereu les raons de la vaga perquè ens afecta a tothom.

Amb aquestes polítiques ens hi juguem el futur dels nostres fills i filles:

Retallades en l’educació en tots els seus nivells, l’escola pateix per la falta d’inversió, sobretot l’escola pública, en deteriora la qualitat i en molts casos l’encareix (pujada de taxes universitàries, i a la FP, menys beques de menjador i ajudes); la reducció del pressupost i la plantilla de les escoles; 6000 llocs de treball menys i 20.000 alumnes més; disminució de finançament a les escoles bressol,

No podem acceptar que els nostres fills i filles formin part d’una generació que viurà pitjor que els seus pares i mares. El 53% dels joves estan sense feina i més de 10.000 joves han hagut d’emigrar. Cal fer alguna cosa davant l’atur juvenil  perquè ens afecta a tots i totes.

No podem permetre que es dediquin els diners públics a rescatar els bancs, i que en canvi no s’inverteixi en la millor formació i l’educació per al jovent i els infants.

Tenim alternatives per a un model de treball i de societat més justa i més benestant.

Per això fem una crida perquè el dia 14 feu la vaga general, perquè no porteu els vostres fills i filles a l’escola, perquè acudiu a les manifestacions convocades i  perquè participeu en la vaga de consum.

Defensem la dignitat i la qualitat de l’educació pública.

Per l’educació pública cap retallada !!!

Si som molts, podem canviar les coses.

Marc Unitari de la COMUNITAT EDUCATIVAMUCE