SORTIDA A VALÈNCIA 1r DE BATXILLERAT

lb

Els dies 29 de febrer i 1 i 2 de març els alumnes de 1r de batxillerat vam fer una sortida pedagògica a València. La sortida va ser organitzada pel departament de física i química i entrava dins les activitats de la matèria de Ciències per al Món Contemporani. En la mediateca  podeu veure fotos i una pel·lícula del viatge. A continuació teniu una crònica del viatge…

Durant aquest viatge a València, hem fet moltes visites a diferents llocs d’interès:

El primer dia vam sortir de Caldes de Montbui a les 8h del matí, amb direcció a Hospitalet de l’Infant, a fer una visita al Centre Tecnològic Mestral, una antiga central nuclear que està sent desmantellada per l’empresa Enresa. Un cop vam arribar allà vam haver de passar un control i ens van donar unes acreditacions per poder estar dins el centre. Primer vam tenir temps per esmorzar abans de que ens fessin una xerrada sobre les radiacions. Després de la xerrada vam anar a una saleta on hi havia diferents tipus de maquetes amb les que nosaltres vam poder experimentar una mica. I per acabar ens van fer una visita guiada per les instal·lacions i un taller molt interessant sobre protecció radiològica. A l’hora de dinar vam anar a l’Ametlla de Mar i vam tenir temps lliure, i a la tarda vam anar al parc eòlic Les Colladetes. Allà ens van fer una xerrada sobre l’energia eòlica, i després vam fer una visita als molins. Quan vam acabar vam anar cap a l’alberg juvenil Argentina a Benicàssim on vam dormir les dues nits.

El segon dia vam anar a la Ciutat de les Arts i les Ciències a València a visitar el museu de la ciència, l’oceanogràfic i l’hemisfèric. Tot el matí el vam passar al museu, primer fent un taller, n’hi havia tres a escollir, robòtica, termografia i estudi de TV, i després vam tenir una estona lliure per visitar el museu. Al sortir del museu vam tenir estona lliure per a dinar i després de dinar, vam tenir temps lliure per visitar l’oceanogràfic i veure l’espectacle de dofins. Cap allà les 6h de la tarda, vam anar a veure la pel·lícula "Nacidos para ser libres", una pel·lícula que tractava sobre les espècies en perill d’extinció, a l’hemisfèric. Un cop va acabar, ja vam tornar cap a l’alberg.

L’últim dia, de tornada, vam anar al Delta de l’Ebre a fer un passeig amb vaixell per la desembocadura de l’Ebre. Durant el passeig ens van explicar el que hi havia a cada banda de l’Ebre i la seva flora i la seva fauna. Al acabar el passeig vam dinar i a les 4h ja vam tornar cap a Caldes.

Andrea Martrus Morell