Participem en el Challenge FP

El passat divendres 14 d’abril, l’Institut Manolo Hugué va participar per segona ocasió al Challenge FP Vallès Oriental-Maresme. En aquesta ocasió amb el Ins. CARLES VALLBONA de Granollers i el Ins. THOS I CODINA de Mataró.

Els alumnes de 1r de grau mitjà de gestió administrativa: Numa Drame, Houlematou Drammeh, Lucia Serrano, Simón Isea i Marcel Pineda, van participar en el repte de fer funcionar un banc de temps al seu municipi.

El funcionament del banc de temps havia de donar resposta a reptes organitzatius com:

• Quins serveis ofereix?
  • Amb quins tipus de mitjà es farà?
  • Quines normes de funcionament tindrà?
  • Com es repartirà la feina de l’organització del banc?
  • Com es pot fer difusió del banc de temps i implicar al nombre més gran de veïns?

El jurat presidit per Carme Altayó Agustí / Direcció de Programes Comunitaris a la Fundació Hospital i integrat per membres de la direcció dels tres centres. Van valorar les propostes plantejades pels alumnes, amb criteris ODS (objectius de desenvolupament sostenible), fomentant la innovació, la viabilitat, la comunicació i la sostenibilitat.

En aquest sentit, la proposta s’emmarca en el foment d’una economia social, que produeix béns, serveis i coneixements que atenen a les necessitats de la comunitat.

Volem agrair als alumnes que van participar en el Challenge FP Vallès Oriental-Maresme 2023, ja que sense ells no hagués sigut possible.

També al professor de mecànica José Carrasco, que va facilitar l’equipament del departament de mecanització per poder fer el vídeo amb la proposta dels alumnes.

Agrair també el nostre cap d’estudis Marçal Subiràs per participar com a membre del jurat, i als professors Maite Ripoll i Marc Fernández per acompanyar i ajudar als alumnes durant la realització del Challenge FP.