LONDRES 2018 diari.

Dilluns, 11 de juny. Ja som a l’avió. Hem superat un entrebanc a l’entrada, hem esmorzat i estem a punt d’enlairar-nos. Continuarem informant!

Hem arribat a destí una hora més tard de la prevista. Hem anat a l’alberg (net), hem dinat i hem començat el passeig del primer dia a les 5 de la tarda: creuem Hyde park, entrem a Harrods, fem foto a l’anunci de Picadilly i cap a sopar: sopa de tomàquet, Fish and chips i unes postres ben estranyes.

Com que no estem prou cansats, visitem xinatown (un carrer), la superbotiga de m&m i Trafalgar square. I cap a dormir. Segurament hem caminat uns 20 quilòmetres!

Dimarts, 12 de juny. Continuem fent quilòmetres, aquesta ciutat és molt gran! Avui hem visitat: London eye, Tate gallery, Saint Paul’s Catedral, la Torre de Londres… hem vist l’estació de tren de Harry Potter, hem passejat al costat del Tàmesi…en total, uns 30 quilòmetres!

Ah! També hem visitat la farmàcia: han començat a aparèixer alguna llaga als peus. Però res greu, tot es pot curar amb una tireta o amb un compeed.

I el menjar? L’esmorzar consta de cereals, torrades, Nocilla i melmelada. El dinar ha estat lliure, però la pizza, les hamburgueses del MC Donalds i el menjar japonès han triomfat. I per sopar: xampinyons arrebossats, salsitxes amb puré de patates i…pastís de xocolata! Boníssim!

Els alumnes s’han portat molt bé. Tot i que en portem algun de molt rondinaire i que té poques ganes de caminar, hem arribat a tot arreu i enlloc ens han cridat l’atenció. Ja són “manolets”. El primer cop d’anomenar-los així, no els ha agradat gaire, tot s’ha de dir. Però ja comencen a sentir-se orgullosos d’aquesta nomenclatura.

Dimecres, 13 de juny. Potser no hem caminat tant, és clar que hem anat més a prop d’on estem allotjats: avui hem vist el canvi de guàrdia, el Parlament, el Big Ben (enmig de la bastida, l’estan restaurant), cal primer ministre, botigues i Notting Hill. Hem fotografiat ànecs i cabines telefòniques.

Avui ha estat un dia especial: hi ha hagut estona lliure per mirar botigues (i és que els alumnes han demanant d’aturar-nos-hi una pila de vegades) i comprar alguna d’aquelles peces de roba que també podrien haver comprat a Caldes.

Pel que fa als àpats, hem dinat al restaurant i hem sopat per lliure. El dinar era bo i molt anglès: ales de pollastre, pastís de carn i pastís de xocolata. Molt bo, però han estat molt lents i l’estona lliure ha quedat molt reduïda.

Mentre sopàvem, els professors comentàvem que els alumnes s’estaven portant molt bé, però quan hem arribat a l’alberg…el “segurata” ens ha cridat l’atenció: resulta que de nit, quan haurien d’estar dormint, volten pels passadissos i es canvien d’habitació. Podríem dir que això no és massa problema, però ens ha dit que si l’altra gent hostatjada es torna a queixar, ens faran fora de l’alberg. Tot això ho hem explicat a la canalla, els hem renyat i esperem que aquesta nit sigui més tranquil.la i puguem continuar al mateix lloc.

Dijous, 14 de juny. Avui potser és el dia que hem caminat menys: hem agafat el metro! Hem visitat el British museum, Cover Garden i Candem Town. Tot ben diferent, però tot ple de turistes.

Hem passejat, mirat botigues i pizzes gegants. Hem preguntat preus, regatejat i comprat grans “gangues”.

Hem tornat a dinar junts al mateix pub, el Comedy Pub. Avui era un plat combinat d’amanida, pollastres, patates i…pèsols (cada dia ens n’han donat i teníem la impressió que eren els mateixos que els del dia anterior). De postres, gelat. I ja està? Realment el dinar ha estat “poc abundant”. Ho hem dit al cambrer i ens ha servit unes safates plenes de galetes.

A l’alberg, avui, no ens han renyat i esperem que demà tampoc ho facin.I del temps no us hem explicat res, perquè ha estat l’ideal per passejar: ni massa fred ni massa calor. Avui ha plogut una mica, just quan entràvem al museu, però en sortint, ja no queia res i fins ha sortit el sol.

Ah! A l’alberg, avui, no ens han renyat i esperem que demà tampoc ho facin. Aix! Que ja s’acaba!

Divendres, 15 de juny. Això s’acaba. Però abans d’acabar encara hem de passar per Oxford i per això cal que ens llevem ben d’hora i així ho fem: traiem llençols i tovalloles, esmorzem i cap a l’autocar. Una hora i mitja i ja som a la ciutat  universitària. Dos guies ens expliquen què trobem a la ciutat: edificis, colleges, universitaris… fem fotos, trobem un saltimbanquis, dinem ràpidament i cap a l’autobús per anar a l’aeroport.

L’aeroport ha estat una aventura: ens han fet treure sabates, llençar ampolles de líquid i laques, fer cabre tota la resta a la maleta (les maletes, a l’anada anaven plenes i a la tornada…a punt de rebentar); hem perdut documents, hem cregut que no podríem pujar a l’avió..buf, sort que finalment tot ha estat només un malson i tots hem pogut embarcar!

I cap a les onze del vespre, els manolets hem arribat a Caldes!

Allò que potser no hauríem d’explicar, però que ens ha fet gràcia:

• A Londres hem vist cotxes xulos xulos. Els nois demanaven als conductors que donessin gas i el conductors així ho feien i els nanos reien!
  • De nit, les professores dormíem a dalt de tot de l’alberg (on hi havia les habitacions més petites) i no sentíem res del que passava als pisos inferiors. Però el “negri” (malnom que els alumnes van posar al vigilant de la casa) estava al cas de tot i o bé ens venia a avisar o bé ens ho explicava l’endemà. Crec que va pujar i baixar moltes vegades les escales.
  • L’autocar que ens va portar a Oxford i Luton tenia les places justes: 52 i un alumnes ocupava el seient de davant de tot, al costat del conductor, en Peter. Ell en va quedar tan content, que ens va fer arribar aquesta nota: “El mejor grupo es muy agradable y amigable. Alguien quiere mantenerse en contacto con el conductor que puede escribir para llamar. Saludos a todos, Peter 447984589657

——————————————————————————————————————————————————-

Ja queden pocs dies, poques hores gairebé, per començar aquesta aventura londinenca. Famílies, si voleu estar informades, intentarem cada vespre escriure el nostre diari de viatge en aquest mateix article.

En aquesta presentació trobareu tot allò que heu de saber per anar a LONDRES: quins documents necessiteu, quines monedes, què hi farem… (Només cal clicar el nom de la ciutat)

Recordeu que a l’aeroport podeu portar algun entrepà, però no hi podeu portar begudes. En podreu comprar a l’interior. A l’aeroport de Barcelona es paga en €!!! Per tant, a part de lliures, porteu també algun euro. (informació facilitada per una familiar vostra)