INTERCANVI D’ALUMNES CATALUNYA-QUEBEC

ff

Aquest any un alumne de 1r de batxillerat  del nostre centre gaudeix d’un intercanvi amb una familia del Quebec durant tres mesos.Va marxar el mes de gener i tornarà a l’abril. L’alumne quebequès va passar amb nosaltres tot el primer trimestre d’aquest curs.

El programa Catalunya-Quebec té dues vessants: d’una banda, la mobilitat de l’alumnat d’educació secundària obligatòria i, d’altra banda, l’estada d’alumnes adults del Quebec en pràctiques d’assistents lingüístics a Catalunya. Aquestes dues accions es regeixen en virtut del Conveni de col·laboració signat el 13 de gener 2013 entre el Departament d’Ensenyament i l’entitat educativa oficial, Éducation Internationale del Quebec.

En cada curs escolar està prevista la preparació d’intercanvis entre alumnes de secundària de Catalunya i el Quebec.

En el marc d’aquest acord de col·laboració, s’ha previst dur a terme l’intercanvi d’alumnes quebequesos per estudiar durant tres mesos a Catalunya i d’alumnes catalans al Quebec.

Els costos d’escolarització són coberts pel programa, mentre que els costos de desplaçament i acollida de l’alumnat són a càrrec de les famílies, que han estat seleccionades pels centres educatius. Els centres interessats han de contactar amb els referents lingüístics del seu servei o àrea territorial.

Durant el curs 2014-2015 està previst que 27 alumnes catalans puguin estudiar al Quebec durant tres mesos i que 20 centres de secundària de Catalunya acullin 27 alumnes del Quebec.

Podeu trobar més informació a la pàgina oficial del projecte Catalunya-Quebec en el portal XTEC.