DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU

ff

Avui divendres 18/12 ha tingut lloc a petició dels alumnes la commemoració del Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Ens hem reunit tots al pati i els alumnes han llegit el següent manifest:

MANIFEST DE LA PAU 2015

Nois i noies de l’Institut Manolo Hugué, avui divendres 18 de desembre de 2015 ens hem reunit aquí per MANIFESTAR EL NOSTRE DESIG DE PAU A TOT EL MÓN.

Ara fa 63 anys, va morir assassinat un home bo, un home que com nosaltres també desitjava la PAU i va fer de la seva vida una expressió del que pensava sobre la pau.

Aquest home es deia Gandhi, cada any arreu del món es commemora la seva mort amb la celebració del DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA i la PAU.

“No hi ha camí per la pau. La pau és el camí” deia Gandhi, “és tant important allò que volem aconseguir com la manera com ho aconseguim”, “la fi està en els mitjans, com l’arbre està en la llavor”.

Malauradament estem lluny de viure en un món de pau, perquè no hi pot haver pau si encara en molts llocs de la Terra continua havent-hi tantes formes de injustícia i de violència.

Les guerres, els atemptats, els maltractaments, l’explotació en el treball, la destrucció del medi ambient,…, són situacions que estan molt lluny de resoldre els conflictes i no fan altra cosa que afavorir la pobresa i la marginalitat.

Entre nosaltres, amb els més propers de vegades també vivim situacions de manca de pau: quan som pocs solidaris, quan no ajudem al company més dèbil, quan mirem malament a l’altre, quan al pati fem jocs d’agressió a companys, quan a l’aula ens en riem d’altres, etc.
    Estem convençuts també que al món, a la Terra, hi cap tothom i tothom té dret a gaudir-ne i a viure sense temors i sense privilegis. Estem convençuts també que els conflictes es poden resoldre si se’n tenen ganes i si s’estableix una bona base de diàleg.

Diàleg, aquesta és la paraula clau. Diàleg per cercar normes de convivència i solucions justes per a tothom.

És per tot això que demanem que tots els estats es preocupin d’acabar totes les guerres que maten tantes persones.

Que no es doni cap més manifestació de violència en la vida diària.

I ara direm tos plegats el nostre desig:

VOLEM LA PAU A TOT EL MÓN !!!!

Un petit vídeo de l’acte:

Podeu trobar una crònica de l’acte a: