Coop Manolo Hugué. Creació d’una cooperativa d’alumnes

Coop Manolo Hugué

Creació d’una cooperativa d’alumnes

Logotip Cooperativa

Els alumnes de segon de Batxillerat C que cursem l’itinerari econòmic, arran de l’assignatura optativa de Projecte Empresarial, hem impulsat una cooperativa d’alumnes que té com a objectiu organitzar la graduació de final de curs. Així doncs, realitzarem diverses activitats per tal d’aconseguir el màxim de benefici possible i complir l’objectiu fixat.

La cooperativa, que porta per nom Coop Manolo Hugué, es va iniciar el 18 d’octubre de 2018, amb l’acompanyament de Berta Puig de l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental.

La idea és que la cooperativa continuï vigent durant els cursos següents fins que es decideixi, per majoria, tancar-la.

En primer lloc, la creació d’una cooperativa ens ajudarà a entendre, de manera pràctica, com es fa un Pla d’Empresa, és a dir, com s’estructura i per què serveix, els avantatges i inconvenients del model cooperatiu versus la resta de formes jurídiques.  Aprendrem les principals tècniques d’estudi de mercat com l’anàlisi DAFO, estratègies de màrqueting com les 4 “P” (Producte, Preu, Promoció i Distribució), entre d’altres.

Al llarg del curs durem a terme diverses accions per recaptar fons. Per Nadal vàrem sortejar una panera amb productes de proximitat.

També tenim prevista la venda de samarretes per commemorar el 30è aniversari de l’institut i la venda del llibre 45 anys d’històries del “Manolo”.

Hem dissenyat una samarreta per l’ocasió i per saber el nombre aproximat de peces que vendrem, hem passat un formulari a través del qual es pot fer la comanda (link). Clica i fes la teva comanda!

Fes la teva comanda de samarretes 30è aniversari Ins Manolo Hugué

Un projecte llarg i complex però que ens aportarà molts coneixements!

Queralt Viñals (Sòcia de la cooperativa)