ACTIVITATS DEL GRUP DE VOLUNTARIAT

logo gv

El
grup de voluntariat de l’Institut Manolo Hugué segueix desenvolupant accions de
solidaritat amb la nostra comunitat…

Durant el primer trimestre del curs escolar, es va dur a terme una recollida d’aliments. Tot el material obtingut va ser donat a Càritas per tal de fer més pròsperes les festes nadalenques dels més desfavorits. Després de la campanya, les alumnes van decidir treballar amb els més grans del poble. La Residència Santa Susanna rep la visita periòdica de les voluntàries, que donen suport als avis en diferents activitats.

Cada dimecres a la tarda, quatre noies s’uneixen a la coral del centre per cantar cançons de l’època de joventut dels residents. A més, interpreten altres peces amb instruments o en fan l’acompanyament.

Les tardes dels divendres les voluntàries s’adapten a les activitats proposades per l’equip d’animació del centre. Aquestes comprenen des de debats i xerrades fins a ball o pintura.

A part d’aquest programa setmanal, també han col•laborat en esdeveniments especials, com ho són Carnestoltes i la Diada de Sant Jordi. En aquestes jornades animen les persones de diferents plantes a baixar al punt de trobada on tenen lloc les activitats. De la mateixa manera, van participar en la representació teatral de la llegenda de Sant Jordi.

Per realitzar aquest treball amb més efectivitat i competència, les alumnes es van apuntar a un curset de voluntariat impartit per personal de la residència. En les dues jornades de formació, van aprendre com comportar-se i reaccionar davant diferents situacions que podran viure amb els avis.

Pròximament, el grup de voluntariat serà acompanyat per dos professors a un menjador social. D’aquesta manera s’acostaran a un sector de la societat més afectat per la crisi econòmica.

Esperem que aquest grup vagi creixent a poc a poc i tingui continuïtat durant els pròxims cursos. Us animem a tots a unir-vos-hi!

Mar Ampurdanès

Kimberly Camacho