Viatge a Nàpols

Els alumnes de batxillerat de clàssiques, italià i ciències de la terra del Manolo han visitat la Campania italiana entre els dies 13 i 16 de febrer.

La sortida s’emmarca en un projecte interdisciplinar de ciències, humanitats i lingüística. Els alumnes, tot practicant la llengua italiana, han visitat Pompeia, Herculà i el Museu Arqueològic de Napoli, fent cim en un Vesuvi encara nevat.

El Vesuvi és un dels volcans més actius del món, amb una immensa cambra magmàtica capaç de sepultar les ciutats romanes de Pompeia i Ercolano sota desenes de metres de material volcànic (23 metres en el cas d’Ercolano). Frescos, mosaics, carrers, edificis, rètols d’anuncis a les parets…van quedar preservats i són ara accessibles per als arqueòlegs i visitants. Part del material ha estat preservat in situ i una altra part s’ha traslladat al Museu Arqueològic napolità.

.