Portes obertes a l’Institut Manolo Hugué

L’any que ve el teu fill o filla ha de començar els estudis d’ESO, Batxillerats o Cicles Formatius? Sabem que és una decisió molt important i que sorgeixen molts de dubtes sobre quina opció escollir, quin centre, quins estudis concrets… per això et volem convidar a les Portes Obertes que fem a l’Institut Manolo Hugué i ajudar-te a aclarir tots els dubtes possibles, escollir l’opció més adient i mostrar-te tot el que fem pels nostres alumnes en el centre per ajudar-los en la seva formació i desenvolupament.

Per què és bo assistir a les Portes Obertes de l’Institut Manolo Hugué?

Perquè com que és una decisió molt rellevant, tenir el màxim d’informació sempre t’ajudarà a decidir amb més seguretat. I des de l’Institut sabem què valores i què podem aportar a la família i als estudiants en aquesta mena de jornades.

En primer lloc, és una primera presa de contacte que et permet conèixer una mica més el centre, des de les instal·lacions fins a un primer acostament amb l’equip docent. Sens dubte, visitar el nostre institut i conèixer les nostres instal·lacions de primera mà és molt rellevant, sobretot per a estudis més aplicats que requereixen espais especialitzats o per corroborar que tot el centre està ben actualitzat en l’àmbit d’equipació. I en casos que els alumnes puguin tenir peculiaritats concretes, també permet a la família saber com reacciona o s’adapta el centre a aquests trets, una informació molt valuosa per corroborar la seva idoneïtat. I per últim, però molt important, es coneix la filosofia i metodologia del centre juntament amb els seus professors. Sabem que les famílies valoren molt aquest primer acostament perquè els dona seguretat quan descobreixen que els seus fills estaran ben atesos tant acadèmicament com personalment.

Però val a dir que, pel mateix centre, aquestes jornades són molt valuoses per conèixer les necessitats de les famílies i actuar en conseqüència tant a escala d’aspectes concrets, sensacions, dubtes… A més, amb aquestes jornades es comença a formar un sentiment de pertinença que agrupa al centre, als alumnes i als pares, un aspecte molt positiu perquè involucra als pares en l’educació dels seus fills i genera una comunitat escolar de la qual tots en formem part.

ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

Per atendre millor als alumnes i a les seves famílies, les Portes Obertes es desenvoluparan en dos dies diferents segons els estudis. Però en tots els casos la jornada es dividirà en una part introductòria en què es farà una xerrada per exposar la forma de treballar del centre, les peculiaritats de cada estudi i es respondran a precs i dubtes dels assistents. I, en segon lloc, es farà una visita a les instal·lacions de l’Institut centrant-nos i donant major rellevància a les que són més importants en cada cas. Molt important: per assistir a les Portes Obertes en cap cas és necessari fer una inscripció prèvia ni cap mena de formalisme.

Perquè ho tinguis ben present, les dates i hora de cada jornada i els estudis del que es tractarà són els següents:

ESO

6 de març a les 18 h

Batxillerat.

20 de març a les 18 h

Incloent els itineraris Tecnològic, Científic, Humanístic, Econòmic i Social.

Cicles Formatius.

20 de març a les 18 h

Incloent Cicles Formatius de Grau Mitjà (Gestió Administrativa, Mecanització i Estètica i Bellesa), de Grau Superior (Administració i Finances, Programació de la producció en fabricació mecànica i Termalisme i Benestar) i el perfil professional en Motlles i Matrius.

En aquesta trobada també voldrem presentar-te quelcom que considerem tan rellevant com els mateixos estudis: els valors del centre. I l’Institut Manolo Hugué està fortament arrelat a Caldes de Montbui i a la seva rodalia amb una llarga trajectòria de gairebé cinquanta anys, i amb una orientació educativa basada en l’esperit crític, l’autonomia personal, la col·laboració i el respecte a partir de l’exigència i el compromís. I per acompanyar i impulsar els nostres estudiants en el seu estudi, estem compromesos en les següents àrees que els aporta valor i creixement:

Què ofereix el centre?

Equipament i instal·lacions:

Es renoven any rere any per fer front a les noves necessitats i adaptar-nos als canvis tecnològics. El nostre ventall d’espais i equipament és molt ampli i consta de sala d’actes, aules d’informàtica, laboratoris, biblioteca, pistes esportives, gimnàs, tallers, aules amb projector, pissarres tàctils, etc. Aquest esperit innovador també es mostra en què som pioners en l’oferta d’alguns estudis com el cicle de Termalisme i Benestar.

Excel·lència docent:

El nostre equip docent està constituït per 70 professionals amb una llarga experiència educativa i laboral. I estem implicats en múltiples programes del Departament d’Educació com l’aplicació de metodologies actives a l’aula, foment de l’emprenedoria, oferta de Mobilitat Internacional… A més, també es fomenta la participació i l’intercanvi d’idees amb el nostre entorn com els centres educatius de Caldes de Montbui i entitats culturals, per posar uns exemples.

Col·laboració amb empreses:

Ens relacionem amb un ampli ventall d’empreses perquè les pràctiques de la nostra formació dual ajudin a l’alumnat a accedir a un lloc de treball. A més d’una borsa de treball per als alumnes i exalumnes per facilitar la seva inserció al món laboral.

Tot això només és un petit tast de tot allò que et volem oferir i compartir amb tu a les nostres Portes Obertes. T’esperem el pròxim 6 o 20 de març per poder-te atendre, conèixer, i respondre els teus dubtes junt amb la teva família i futur estudiant. Fins ben aviat!