Blog “Memòries del Mallafrè”

El blog Memòries del Mallafrè és un treball que pretén recollir la memòria oral  de l’alumnat del Mallafrè i, d’aquesta manera, ajudar a reconstruir la memòria col·lectiva de l’institut, de la nostra ciutat i de la nostra comarca. Teniu accès al blog en el menú principal.

En aquest blog s’hi pot trobar la següent informació en forma de pestanyes amb continguts:

• HISTÒRIA ORAL: on podem trobar definit aquest concepte, sovint confús. A més de diversos articles relacionats amb la història oral.

• BASE DE DADES: on hi ha el recull de les memòries dels familiars de l’alumnat de l’institut Dolors Mallafrè i Ros,que van haver d’exiliar-se a conseqüència de la guerra civil i/o bé aquelles persones que van patir represàlies durant la guerra o el franquisme.

• TREBALLS DE RECERCA SOBRE MEMÒRIA HISTÒRICA: on es troben els treballs fets pels alumnes de l’ESO i batxillerat relacionats amb la recuperació de la memòria històrica. Aquesta pestanya està dividida en dos subapartats:

• Treballs de recerca de Batxillerat

• Projectes de recerca de l’ESO

• BUCHENWALD I EXILI: on es troba l’explicació del projecte Buchenwald i fotografies de diferents anys del viatge a Weimar i al camp de Buchenwald, així com de les sortides a la Maternitat d’Elna, el camp d’Argelès i al MUME (Museu Memorial de l’Exili) a la Junquera.