Assemblea general de l’AMPA

Us informem que l’AMPA del centre va celebrar l’Assemblea General , en modalitat telemàtica, el passat dijous, 15 d’octubre de 2020, a les 19:00 hores, amb el següent

ORDRE DEL DIA:

  • Actualització de comptes i aportacions al centre
  • Canvi de càrrecs de la Junta de l’AMPA
  • Torn de paraules

Després que el President de la Junta anterior, Sr. Joan Duran, exposés l’estat de comptes de l’associació, es va procedir a presentar la candidatura que encapçala el Sr. Marc Pons, acompanyat de Guadalupe Seco i Fina Bernal per als càrrecs de tresoreria i secretaria de la Junta.

Des d’aquí, donem les gràcies al Sr. Joan Durán per la seva tasca d’aquests anys i, també, als components de la nova Junta de l’AMPA pel compromís demostrat amb el centre.

L’Equip Directiu

Share

Aplicacions de comunicació entre el centre educatiu i les famílies

Com ja es deia en una notícia anterior, aquest curs no es celebraran les tradicionals reunions generals d’inici de curs com a conseqüència de les restriccions que es deriven de la pandèmia per COVID-19. En aquestes reunions, s’explicava a les famílies, entre moltes altres qüestions, els programes que faciliten la comunicació del centre amb les famílies: i-Educa Tok APP i EdVoice.

i-Educa Tok APP

i-Educa Tok APP és un programa de missatgeria que es pot descarregar al telèfon mòbil, en el qual es poden rebre totes les incidències relatives a l’assistència i a la convivència (incidències disciplinàries, retards, deures, manca de material…). El programa requereix unes credencials (nom d’usuari i contrasenya) que es repartiran en paper a l’alumnat la setmana del 30 de setembre, amb acusament de rebut per part de les famílies que s’ha de retornar al tutor/a de grup.

El vídeo que s’adjunta indica el procediment a seguir per instal·lar el programa i fer-lo servir.

EdVoice

EdVoice és una aplicació de la plataforma Additio que el centre utilitza bàsicament per a comunicats de caire general. Es podria fer servir per altres qüestions (notes, avaluacions, tasques,…), però essent una aplicació tipus whatsapp pot generar moltes línies de conversa i el centre opta per fer-lo servir només a efectes de comunicació de caire general, molt importants en aquests moments que estem vivint. L’aplicatiu també s’ha de baixar al mòbil personal. Les credencials (nom d’usuari i contrasenya) necessàries per fer-lo servir es van comunicar al correu personal de les famílies dies enrere.

El vídeo que s’adjunta indica el procediment a seguir per instal·lar el programa i fer-lo servir.

Share

SUSPENSIÓ DE LES REUNIONS GENERALS D’INICI DE CURS

Els dies 21 i 28 de setembre estaven previstes les reunions de presentació general del curs. Com ja es dia a la carta informativa que es va enviar a les famílies aquest estiu passat, la celebració de la reunió estava concidionada per l’evolució de la pandèmia per COVID-19. El Departament d’Educació ens ha indicat que no s’han de celebrar reunions de més de 10 persones, per la qual cosa lamentem comunicar que no serà possible fer presencialment les reunions programades.

Missatge institucional

Amb l’ànim de recollir aquells aspectes que puguin ésser del seu interès, per tal de contestar-los posteriorment, els facilitem l’enllaç a un formulari, en el qual poden preguntar-nos els seus dubtes i qüestions d’interès.

Aprofitem aquest comunicat per informar que el divendres, 18 de setembre de 2020, es distribuirà a l’alumnat un full de autorització per a la realització de proves Covid-19  que s’ha de retornar al centre signat per les famílies, si l’alumne/a és menor d’edat, o pel propi alumne/a si és major d’edat, el proper dilluns, 21 de setembre de 2020. Els tutors i tutores de grup els passaran a recollir per les aules respectives.

L’EQUIP DIRECTIU

Share

Mesures extraordinàries de salut per evitar els brots de COVID-19 als centres educatius. Pla d’organització

ESCRIT ADREÇAT A L’ALUMNAT I A LES FAMÍLIES

L’inici del proper curs té unes característiques extraordinàries a causa de la pandèmia per la COVID-19. Ara més que mai, l’escola té un paper fonamental, perquè ha de garantir el dret a l’educació dels nostres infants i joves i ha de mantenir la seva funció de socialització i de formació en qualitat i equitat de milers d’estudiants.´

Us demanem tota la col·laboració i comprensió en aquesta etapa que s’obre plena d’expectatives, reptes i preguntes. De ben segur, en trobareu moltes en aquesta comunicació. També sabeu que és imprescindible que continueu amb les mesures fora de l’escola: evitar contagis i detectar-los aviat, és clau perquè es puguin assolir amb èxit els objectius educatius i pedagògics.

El centre ha establert el seu PLA D’ORGANITZACIÓ, ESCENARI COVID-19, que regula les mesures adoptades amb motiu de la pandèmia. S’estableixen protocols d’entrada i sortida del centre, gestió dels esbarjos, gestió dels espais (aules, passadissos, aules específiques, vestidors,…), el pla de neteja de les instal·lacions, el protocol de gestió de casos davant d’una sospita o coneixement d’un contagi per un o més membres de la comunitat educativa, etc.

IMPORTANT

Des de demà dimecres, 16 de setembre de 2020, no es permetrà l’entrada al centre dels alumnes que no hagin lliurat la declaració responsable de salut. 

Què heu de tenir en compte a diari abans d’accedir al centre educatiu?

  • No es pot accedir al centre educatiu en cas de tenir una temperatura superior als 37,3º o altres símptomes compatibles amb la COVID-19. Són els següents: Febre o febrícula, tos, dificultat per a respirar, mal de coll, alteració del gust o de l’olfacte, vòmits o diarrees, mal de cap, malestar, calfreds, dolor muscular.
  • No es pot accedir al centre si no es disposa de mascareta. Es recomana disposar d’una mascareta de recanvi a la motxil·la de l’alumne/a per possibles pèrdues o estrips.
  • Totes les persones de més de 6 anys han d’entrar al centre amb la mascareta ben posada.
  • A les aules i als passadissos també s’ha de dur la mascareta.
  • Cada grup – classe es considera grup estable de convivència. Excepte en casos puntuals (aula d’acollida i algunes franges d’optatives de Batxillerat) els alumnes de grups diferents no es barregen. Quan es barregin alumnes de grups estables de convivència distints, s’haurà de fer respectant les mesures de seguretat (mascareta i distància).
  • Es reforçarà la neteja, ventilació i desinfecció dels diferents espais del centre.
  • Es garantirà l’accés a gel hidroalcòholic i/o sabons allà on sigui necessari per fer una higiene de mans freqüent (mínim 5 vegades al dia)
  • S’implanten mesures específiques per a les entrades i sortides al centre
    • Entrades diferenciades
      • 1r d’ESO, 2ESOC, 2ESOD, CFGM Imatge Personal: Entrada per l’Avinguda Cosata Brava (porta de cotxes)
      • 3r i 4t d’ESO, 2ESOA, 2ESOB, PFI: Entrada principal Avinguda de Tarragona
      • 1r i 2n BTX, CFGM Producció Agroecològica, 3ESOE: Entrada auxiliar Avinguda de Tarragona (davant del C/Germanes Torrell)
    • Presa obligatòria de temperatures a l’entrada del centre (primera hora del matí). Els alumnes respectaran les indicacions del professorat i de la Policia Local mentre esperin a l’exterior del centre per efectuar la lectura de temperatures.
  • Els alumnes col·laboraran amb la neteja i desinfecció del seu pupitre i la seva cadira en finalitzar la jornada escolar.
  • Els alumnes col·laboraran amb la neteja dels estris i aparells utilitzats en finalitzar activitats en les aules específiques (laboratoris, tecnologia, música, informàtica, tallers,…)
  • S’ha d’evitar compartir estris i dispositius i si es comparteixen han d’estar desinfectats prèviament.
  • Els docents i professionals dels centres educatius han de portar la mascareta i respectar la distància.
  • Els alumnes romandran a les seves aules en els canvis de classe, evitant interactuar amb les classes contígües. Les entrades i sortides abans i després del pati s’efectuaran pels mateixos accessos previstos per a l’entrada a primera hora del matí.
  • Al pati

    • S’ha d’estar amb el grup estable de convivència.
    • Es determinen zones específiques d’estada, segons etapas i cursos
      • 1r i 2n d’ESO: Pati zona Avinguda Costa Brava
      • 3r i 4t d’ESO: Pati zona Avinguda de Tarragona i C/ Mossen Fèlix Paradeda
    • L’ús de la mascareta serà obligatori
    • No es poden compartir estris, joguines, ni menjar.

NOTÍCIA (9 de setembre de 2020): Gestió de casos als centres educatius

 

Share

Premis de l’Ajuntament de Malgrat de Mar a treballs de recerca de Batxillerat

La Regidoria d’Educació va lliurar divendres a la tarda els 16ens Premis Treballs de Recerca en un acte celebrat al Centre Cultural. El premi local ha estat per a un treball sobre “La lluita integrada a Malgrat de Mar” de Víctor Sánchez, alumne de l’Institut Ramon Turró. 

Els guanyadors d’aquesta edició són els següents:

  • Denisa Gabriela Toderoiu de l’Institut Ramon Turró amb el treball L’origami: una barreja de matemàtiques i creativitat
  • Mireia Molina de l’Institut Ramon Turró per Esterilització o neteja? Guia pediàtrica
  • Júlia Goicoechea de l’Institut Ramon Turró per Dones invisibles
  • Nacho Ferrer de l’Escola Vedruna per Quo vadis Europa? Reflexions sobre el present i el futur de la Unió Europea
  • Íker Nadal de l’Escola Vedruna per Is music therapy really useful for treaning illnesses and disorders?
  • Víctor Sánchez de l’Institut Ramon Turró guanyador del Premi local per La lluita integrada a Malgrat de Ma

Els finalistes d’aquesta edició han estat:

  • Jesús Navas de l’Institut Ramon Turró amb Construcció i programa d’un robot quadrúpede
  •  Josep Ruscalleda de l’Escola Vedruna per  De la descripció a la construcció: Anàlisi de l’evolució de la Colometa de ‘La plaça del diamant’ en relació a les cases que habita
  • Miquel Fernández de l’Escola Vedruna per Qui és més intel·ligent, tu o jo?

L’acte de lliurament dels premis, que va tenir lloc el divendres 17 de juliol al Centre Cultural, va comptar amb la presència de la regidora d’Educació, Lurdes Borrell, Laura Puig, la directora de l’Escola Vedruna, Jaume Carles, director de l’Institut Ramon Turró i Darder, Joan Duran, president de l’AMPA de l’institut, i Ivan del Río, president de l’AMPA de l’Escola Vedruna.

Els Premis Treballs de Recerca van néixer amb l’objectiu de premiar i donar a conèixer la tasca dels alumnes de Batxillerat dels centres educatius de Malgrat de Mar, i alhora reconèixer l’esforç, la feina ben feta i l’excel·lència acadèmica. A la categoria local, hi participen els treballs que fomenten l’estudi i el coneixement del poble. Aquesta iniciativa de la Regidoria d’Educació compta amb el suport de les AMPA de l’Institut Ramon Turró i Darder i de l’Escola Vedruna.

Share

Obert el període per demanar ajuts per als llibres escolars del pròxim curs

La Regidoria d’Acció Social i Ciutadania informa que el període per sol·licitar ajuts per a l’adquisició de llibres escolars en paper i en format digital, així com altres eines de suport educatiu, per a segon cicle d’Educació Infantil, Primària i Secundària Obligatòria per al pròxim curs escolar, s’obrirà el dilluns 27 de juliol. Aquests ajuts estan adreçats a famílies en situació de vulnerabilitat econòmica i/o sense feina provocada per l’emergència sanitària de la pandèmia. El termini restarà obert fins el 14 d’agost. 

Aquestes ajudes econòmiques van destinades a reduir el cost de la compra de llibres escolars en paper i format difital, així com altres eines de suport educatiu indispensables per al curs escolar. Estan adreçades a famílies que pateixen una situació econòmica precària per pèrdua d’ingressos o del lloc del treball, o bé tenir ingressos insuficients o dificultat per trobar feina per la crisi econòmica provocada per la pandèmia.

El període per demanar els ajuts és del 27 de juliol al 14 d’agost. La sol·licitud es podrà fer mitjançant formulari. Excepcionalment si no es disposa de mitjans per fer-ho, es podrà presentar presencialment a l’Àrea de Serveis a la Persona, només amb cita prèvia.

Els requisits són els següents:

  1. Estar empadronat al municipi de Malgrat de Mar.
  2. Estar matriculat a un centre escolar d’ensenyaments obligatoris de Malgrat de Mar pel curs 2020-2021. Excepte que la plaça atorgada per Departament d’Ensenyament per Necessitats Educatives Especials fora del municipi.
  3. Que les famílies no disposin a 17.07.2020, d’un saldo bancari superior a:
  • Família amb un infant:   1.000,00€
  • Família amb 2 infants:   1.500,00€
  • Família amb 3 infants:   2.000,00€
  • Família amb 4 infants:   2.500,00€

Si es supera l’import indicat, no es valorarà la documentació i es denegarà l’ajut

  1. Les famílies que no superin els ingressos mensuals màxims de:

Unitat familiar                                           Ingressos mensuals   

  • Un adult i un infant menor de 16 anys:   1.070,59 €
  • Un adult i dos infants                              1.317,65 €
  • Un adult i tres infants:                             1.564,69 €
  • Dos adults i un infant                              1.482,35 €
  • Dos adults i dos infant                            1.729,41 €
  • Dos adults i tres infants                          1.976,45 €
  • Tres adults i un infant                             1.894,11 €
  • Tres adults i dos infants                          2.141,17 €
  • Tres adults i tres infants                          2.388,21 €
Share

Procediment de matriculació a l’ESO i el Batxillerat. Barem ordenat definitiu preinscripcions als Cicles Formatius

CICLES FORMATIUS

Llistat d’admesos (tots els cicles formatius)

Llistat d’alumnes en llista d’espera

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ

MATRICULACIÓ ESO I BATXILLERAT

El dimarts, 7 de juliol, es van publicar les llistes definitives d’admesos als estudis d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat per al curs 2020-2021.

Tots els alumnes que van fer la sol·licitud han estat admesos. Ara cal confirmar aquesta sol·licitud i tramitar la matrícula.

La matrícula és presencial i amb cita prèvia. Els horaris assignats (llista anonimitzada, alumne/a per alumne/a) són els següents:

S’han informat, també, els horaris de cita prèvia per correu electrònic als interessats.

La documentació necessària per formalitzar la matrícula és la següent:

Educació Secundària Obligatòria

– 2 fotografies mida carnet

– Fotocòpia sol·licitud preinscripció ESO

– Fotocòpia Notes finals (només alumnes nous per a 2n, 3r i 4rt d’ESO)

– Fotocòpia DNI/NIE alumne/a sense retallar

– Fotocòpia DNI/NIE del pare/mare/tutor legal sense retallar

– Fotocòpia del llibre de família o partida de naixement.

– Fotocòpia de la targeta sanitària sense retallar

– Fotocòpia carnet família nombrosa si és el cas.

Batxillerat

– 2 fotografies mida carnet

– Fotocòpia resguard Títol ESO

– Fotocòpia Notes finals 4rt. d’ESO

– Fotocòpia sol·licitud preinscripció Batxillerat

– Fotocòpia DNI/NIE alumne/a sense retallar

– Fotocòpia DNI/NIE del pare/mare/tutor legal sense retallar

– Fotocòpia del llibre de família si l’alumne/a és menor d’edat.

– Fotocòpia de la targeta sanitària sense retallar

– Fotocòpia carnet família nombrosa si és el cas

CAL PORTAR LA DOCUMENTACIÓ FOTOCOPIADA, NO ES FARAN FOTOCÒPIES !!!

Posteriorment cal pagar la quota de material (120 euros en el cas de 1r d’ESO i 80 € en el cas de 2n, 3r i 4t d’ESO) que s’ha de fer amb l’aplicació TPVEscola, per internet o amb l’aplicació del mòbil, amb targeta sense cap cost. Aquestes quotes inclouen els serveis que ofereix el centre, l’assegurança escolar obligatòria i l’AMPA i, en el cas de l’alumnat de 1r d’ESO, el dret d’ús d’un ordinador portàtil durant el 1r i el 2n d’ESO (així no és necessari dur-lo de casa. Cal tenir en compte que alguns llibres fan servir llicències digitals, per la qual cosa l’ús d’ordinador és imprescindible)

CAL PORTAR LA DOCUMENTACIÓ FOTOCOPIADA, NO ES FARAN FOTOCÒPIES !!!

Posteriorment cal pagar la quota de 80 € que s’ha de fer amb l’aplicació TPVEscola, per internet o amb l’aplicació del mòbil, amb targeta sense cap cost. Aquests 80 € inclouen els serveis que ofereix el centre, l’assegurança escolar obligatòria i l’AMPA.

Manual TPV

Manual TPV

Share

Distribució de llibres de text per al curs 2020-2021 (llistat actualitzat, 2 de juliol de 2020)

Us informem que hem arribat a un acord amb IDDINK per a la distribució dels llibres de text del proper curs 2020-2021 que, amb un sistema de reutilització molt ben estudiat, facilita una reducció considerable del preu d’adquisició a les famílies (60% en ecobooks i 10% en llibres no reutilitzables). Aquest primer any, a més, l’alumnat que tingui llibres que s’hagin de fer servir al centre el proper curs, els podrà revendre a l’editoral per un preu del 35% del preu de venda públic del mateix, sempre i quan, després de que l’empresa el revisi, estiguin en un estat adequat de conservació.

Per entendre el procediment, podeu consultar el vídeo que us oferim a continuació. Podeu llegir, també, les condicions comercials llegint aquest document.

 

Share

Més premis per als nostres alumnes de 2n de Batxillerat pels seus Treballs de Recerca

Divendres passat es van lliurar els premis Universitat de Barcelona – Banc de Santander de Treballs de Recerca de Batxillerat, com és habitual aquest any amb un acte celebrat per videoconferència.

La Universitat de Barcelona amb el propòsit de premiar l’esforç dels estudiants de batxillerat en l’aprenentatge i la recerca, i també d’establir i consolidar els vincles amb els centres d’ensenyament de secundària, convoca els Premis UB-Santander als millors treballs de recerca de batxillerat, en 16 modalitats (podeu consultarles en aquest link)

Les nostrres alumnes, Júlia Goicoechea i Denisa Toderoiu van guanyar, respectivament, el Primer Premi UB – Santander de la Facultat de Belles Arts, pel seu treball “Dones invisibles”, tutoritzat per Núria Arís i el Segon Premi UB – Santander de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica pel seu treball “L’origami: una barreja de matemàtiques i creativitat, tutoritzat per Amparo Tudela. El primer premi té una dotació de 1000 euros (300 a compte de la matrícula universitària i 700 en metàl·lic) i el segon premi de 500 euros (200 a compte de la matrícula universitària i 300 en metàl·lic).

El nostre centre, gràcies al magnífic treball dels seus alumnes i tutors, continua aconseguint premis pels treballs de recerca que en ell es realitzen, cosa que ens plena de satisfacció per la feina ben feta.

Feliciteu a les guanyadores!!!

L’organització dels premis ha facilitat aquests dos vídeos sobre l’acte de lliurament en les respectives facultats. Hi podreu veure a la Denisa i a la Júlia, presentant els seus treballs.

Share

Denisa Toderoiu obté el 1r premi de l’edició dels Premis Poincaré de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Cada any l’FME convoca el Premi Poincaré amb dos objectius principals: d’una banda, fomentar l’interès dels estudiants de secundària per les matemàtiques i l’estadística; de l’altra, incentivar la tasca educativa en aquestes àrees de coneixement que es porta a terme en els centres de secundària. Hi poden participar tots els estudiants de 2n de batxillerat que hagin fet el treball de recerca sobre un tema relacionat amb les matemàtiques i/o l’estadística

La present edició del Premi Poincaré, la dissetena, ha comptat amb la participació de 65 treballs, elaborats per un total de 74 alumnes (44,5% noies i 55,5% nois) de 61 centres de 42 poblacions diferents d’arreu de Catalunya i fins i tot de fora. I amb 61 tutors i tutores implicades.

La nostra alumna, Denisa Toderoiu, ha obtingut el primer premi, pel seu treball L’ORIGAMI: UNA BARREJA DE MATEMÀTIQUES I CREATIVITATtutoritzada per l’Amparo Tudela. Aquest premi s’afegeix als ja obtinguts anteriorment (premi Baldiri Reixach i premi ExpoRecerca Jove).

L’acte de lliurament dels premis es va fer per videoconferència, com podeu veure a la fotografia adjunta, on es veu a la Denisa explicant el seu treball de recerca.

Share