CONVOCATÒRIA CURS 2020-21: BEQUES DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL ESCOLAR / AJUTS DE MENJADOR ESCOLAR

El període de presentació de sol.licituds serà de l’1al 19 de juny.

Per tal de facilitar la gestió d’acompanyament us adjuntem 3 documents:

– Les instruccions comunes del procediment.

– Un tutorial per poder iniciar el tràmit telemàtic amb l’accés a l’idCAT

– La llista de centres cívics que corresponen a cada centre educatiu, per quan les famílies facin la sol·licitud de cita prèvia

Preinscripció Batxillerat curs 2020-2021

Terminis

Del 27.05.2020  al  03.06.2020 ambdós inclosos

  1. a) La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic http://ensenyament.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/9388-batxillerat?moda=1

Si s’emplena la sol·licitud electrònica, el tràmit de presentació s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre ni tampoc cap documentació acreditativa de la persona sol·licitant ni de l’alumne. Només en el supòsit que us aparegui un missatge dient que és necessari acreditar algun criteri de prioritat documentalment, heu d’enviar un correu electrònic  a la nostra bústia a8053224@xtec.cat i com assumpte Preinscripció electrònica Batx cognom, nom  de l’alumne/a, adjuntant la documentació escanejada o fotografiada.

Per poder utilitzar el formulari electrònic, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o el sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil, i el número d’identificació de l’alumne/a amb el qual consta al Registre d’Alumnes de Catalunya (RALC) i que es pot obtenir amb la Consulta de l’identificador de l’alumne. La direcció del centre on s’han cursat ensenyaments des del curs 2015-2016 també pot facilitar el número identificador de l’alumne/a a les famílies i, en casos excepcionals i durant el període de preinscripció, es pot sol·licitar aquest identificador a les àrees territorials del Departament d’Educació, acreditant-se amb el DNI o document equivalent.

b)Si no es pot utilitzar el formulari electrònic cal utilitzar el formulari amb suport informàtic.

Si s’ emplena la sol·licitud amb suport informàtic, cal enviar per correu electrònic el resguard de la sol·licitud enviada per Internet acompanyat de la documentació acreditativa corresponent, escanejada o fotografiada per les dues cares a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primer lloc a8053224@xtec.cat i en el termini establert. Si no s’ha pogut validar electrònicament, també s’haurà d’enviar per correu electrònic la documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne. I si l’alumne/a és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, caldrà aportar una còpia del llibre de família. La documentació s’ha d’enviar escanejada o fotografiada per les dues cares.

Documentació identificativa

  • Alumnes majors d’edat

Si l’alumne és major d’edat o fa els 18 anys durant l’any 2020, ha d’enviar per correu electrònic

  • fotografia o escaneig del DNI o NIE per les dues cares, només en el cas que no s’hagi pogut validar el document electrònicament (consultar la informació al resguard de la sol·licitud); o bé del passaport o del document d’identitat del país d’origen, si es tracta d’estrangers comunitaris.

 

  • Alumnes menors d’edat

-Si l’alumne és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, ha d’enviar, escanejats o fotografiats per les dues cares, els documents següents:

  • Fotografia o escaneig DNI o NIE de l’alumne i del pare, mare, tutor/a, només en el cas que no s’hagi pogut validar el document electrònicament; o bé el passaport o el document d’identitat del país d’origen, si es tracta d’estrangers comunitaris.
  • Fotografia o escaneig del llibre de família (només la pàgina on consten els pares i la pàgina on consta l’alumne/a) o altres documents relatius a la filiació
  • Fotografia o escaneig DNI o NIE alumne/a

 

  1. C) NOMÉS EN CASOS EXCEPCIONALS en que no es pugui enviar per correu electrònic, els centres hauran d’organitzar la presentació del resguard de sol·licitud i/o la documentació presencialment assignant una cita prèvia o trucant al telèfon 652 192 037.

Les dates de la preinscripció són del  27 de maig al 3 de juny del 2020, ambdós inclosos.

En cas d’impossibilitat de realitzar la preinscripció telemàticament, també es podrà demanar cita prèvia en el següent web  web cita previa. per poder formalitzar la preinscripció des del propi centre els dies habilitats són del dilluns 1 de juny fins el dimecres 3 de juny.

Per resoldre tots els dubtes que es puguin generar tenim disponible el següent número de telèfon 652 192 037, que estarà actiu entre les 9:00h i les 13:30h durant tot el període de preinscripció.

IMPORTANT:

Les persones que no demanin cita prèvia no podran ser ateses al centre.

Aquelles que demanen cita prèvia hauran de dur mascareta i guants per accedir al taulell on seran atesos.

El centre no farà fotocòpies de la documentació aportada per les famílies.

Moltes gràcies per la seva col·laboració.

Preinscripció curs 2020-2021

ATENCIÓ!

Dilluns 25 de maig, el centre estarà obert de 9:00 a 13:30 per aportar documentació pendent de la preinscripció.

 

A causa de la situació excepcional en què ens trobem provocada per la pandèmia del COVID 19, aquest any caldrà formalitzar la preinscripció de forma telemàtica.

Caldrà omplir el formulari de preinscripció telemàtica (cal clicar al següent enllaç i seguir les instruccions. http://ensenyament.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/20483_preinscripcio_escolar?moda=1) i trametre’l al correu de l’institut Les Termes: a8053224@xtec.cat amb el títol “nom de l’alumne que es vol preinscriure i curs” i adjuntar la documentació següent:

  1. Fotografia o escaneig del llibre de família de la pàgina dels pares i la pàgina de l’alumne/a.
  2. Fotografia o escaneig del DNI del pare, mare o tutor legal que realitza la preinscripció
  3. Fotografia o escaneig del DNI de l’alumne/a

És obligatori emplenar el camp de correu electrònic indicant i adreça electrònica on es vol rebre la informació sobre el procés.

Documentació a efectes de barem:

  • Fotografia o escaneig del carnet de família nombrosa o monoparental
  • Fotografia o escaneig de la documentació acreditativa de discapacitat grau igual o superior al 33% de l’alumne/a, pare/mare, tutor/a o germà/na de l’alumne/a.
  • Fotografia o escaneig de la documentació acreditativa de ser beneficiari/a de la renda garantida de ciutadania

Les dates de la preinscripció són del  13 de maig al 22 de maig del 2020, ambdós inclosos. La preinscripció no quedarà formalitzada fins que no es retorni al correu del centre a8053224@xtec.cat el resguard que es genera en finalitzar el procés de la preinscripció telemàtica.

Per resoldre tots els dubtes que es puguin generar tenim disponible el següent número de telèfon 652 192 037, que estarà actiu entre les 9:00h i les 13:30h durant tot el període de preinscripció.

En cas d’impossibilitat de realitzar la preinscripció telemàticament, també es podrà demanar cita prèvia (del 15 al 19 de maig) en el següent web  web cita prèvia. per poder formalitzar la preinscripció des del propi centre (del 19 al 22 exclusivament i sempre a través de cita prèvia)

Enllaç a la sol·licitud en català

Enllaç a la sol·licitud en castellà

IMPORTANT:

Les persones que no demanin cita prèvia no podran ser ateses al centre.
Aquelles que demanin cita prèvia hauran de dur mascareta i guants per accedir al taulell on seran atesos.

El centre no farà fotocòpies de la documentació aportada per les famílies.

Mapa escolar

El mapa escolar és l’instrument digitalitzat que reflecteix l’oferta dels ensenyaments compresos en el sistema educatiu de Catalunya i l’activitat educativa no universitària, els centres que els imparteixen i els serveis educatius, qualssevol que siguin les persones destinatàries de l’ensenyament, la titularitat del centre i el seu sistema de finançament.

Moltes gràcies per la seva col·laboració.

Exemples d’activitats de Tecnologia a 2n d’ESO

Hola a tot i a totes!Durant aquestes setmanes que hem d’estar a casa i no podem anar a l’Institut, els alumnes continuen fent activitats de diferents matèries a casa.Us deixem en aquesta publicació alguns exemples (no podem posar-los tots) del que estan fent a Tecnologia a 2n d’ESO.Concretament, estan estudiant llenguatges de programació com l’Scratch i l’Snap. Creant els seus propis jocs i animacions.Cliqueu a la notícia per poder-los veure. Esperem que us agradin!!!  … Llegeix més»

Visita al Parlament de Catalunya dels alumnes de 3r d’ESO

El passat 17 de febrer els alumnes dels tres grups de 3r d’ESO van fer una sortida a Barcelona per fer una doble activitat: la visita al Parlament de Catalunya i diferents càlculs de matemàtiques pel Parc de la Ciutadella.

El Parlament és la institució política més important de la Generalitat i durant la visita els alumnes van poder trepitjar la sala de plens del Parlament i també altres dependències de l’edifici, alhora que escoltaven les explicacions dels guies sobre l’organització i el funcionament de la cambra.

A fora, al Parc de la Ciutadella, els nois i noies també va realitzar algunes activitats de matemàtiques relacionades amb figures geomètriques i càlcul de distàncies.

Taller fusteria Vapor Llonch

Els nostres alumnes durant aquests tres dies han participat al taller Fusteria. L’objectiu general d’aquest taller és proporcionar als joves participants un coneixement pràctic de l’ocupació de fusteria. Com a objectius específics tenim conèixer la normativa de Seguretat i Salut relacionada amb l’ofici i la construcció d’un suport per posar el mòbil que permeti seguir el procés bàsic d’elaboració i producció (interpretació plànols, mesurar, tallar, …).

En general, als alumnes els hi ha agradat molt el taller i els professionals que ens ha ajudat han estat encantats amb els alumnes.

Torneig de bàsquet de 2n d’ESO

Dimarts 3 de març es va realitzar el torneig de bàsquet amb l’alumnat de 2n d’ESO.
12 equips van jugar diversos partits durant tot el matí. Finalment l’equip de Clickers va aconseguir guanyar el torneig.

Torneig de voleibol 4t d’ESO

Dijous 27 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO va fer un torneig de voleibol. Van jugar diversos partits entre els 12 equips existents. Finalment un equip va aconseguir guanyar el torneig.

Taller indústria 4.0 Vapor Llonch

La creixent importància que ha adquirit la tecnologia en el món que ens envolta avui dia i el seu canvi constant, ha fet que aquesta disciplina i, en concret, la robòtica s’hagin convertit en una part fonamental de l’ensenyament actual. Per això, els nostres alumnes han pogut participar de primera mà en aquest taller complint els següents objectius:

– Explorar el disseny, la construcció i funcionament del robot MINDSTORMS EV3.
– Construir, programar i posar en marxa robots.
– Descobrir la programació controlant, dispositius reals d’entrada i sortida i conceptes matemàtics d’una forma divertida.
– Aprendre a comunicar, compartir idees i treballar en equip.
– Adquirir experiència amb sensors, motors i brick intel·ligent.

L’experiència dels alumnes i de les professores ha estat molt positiva i satisfactòria. Tornarien a repetir!

Taller de mecànica al Vapor Llonch

El passat dilluns 16 de desembre els nostres alumnes participants del projecte “Coneixement d’oficis” van finalitzar el taller d’Automoció. Un taller on els seus objectius han sigut conèixer el món de a mecànica i practicar un procès amb rodes, i conèixer el món del motor.
Aquest taller s’ha desenvolupat en dues sessions. En la primera es van realitzar les següents activitats:
– Presentació del sector i tasques a desenvolupar.
– Demostració del desmuntatge i muntatge d’una roda amb a màquina desmotadora.
– Rotació alumne per alumne desmuntant i muntant rodes.
– Demostració de l’equilibrat de rodes amb la màquina equilibradora.
– Rotació alumne per alumne reparació rodes.
– Demostració reparació roda.
I en la segona sessió aquestes:
– Vídeo introductori sobre el motor
– Desmuntatge i muntatge d’un motor per parelles.
Els alumnes van mostrar una gran motivació i el professor del taller els va felicitar per la seva predisposició i actitud a aprendre aquest ofici.
Enhorabona nois!

Sortida a la dessalinitzadora del Llobregat

El dimarts 10 de desembre, els alumnes de 2n d’ESO van visitar la dessalinitzadora del Llobregat, i aprofitant la proximitat, van esmorzar al Mirador de l’aeroport.

La Dessalinitzadora del Llobregat va entrar en funcionament l’estiu de 2009 i és la instal·lació més gran d’Europa per a la producció d’aigua potable per a consum humà.

La planta va ser construïda per a incrementar la quantitat d’aigua disponible per a l’abastament als més de 120 municipis de la xarxa regional d’ATLL, que representa més de 4,5 milions d’habitants.

És una dessalinitzadora modular que pot produir fins a 2.300 litres per segon d’aigua d’una gran qualitat.

Segon taller del coneixement d’oficis de Vapor Llonch

Els alumnes participants del projecte Coneixement d’Oficis han pogut conèixer els diferents oficis de la metal·lúrgia.
En aquest taller els objectius que s’han treballat són:

– Conèixer les eines i màquines més importants en fabricació mecànica.
– Realitzar exercicis pràctics.

Així, els alumnes han pogut aprendre a realitzar un objecte metàl·lic (Dau) i un objecte metacrilat (Clauer personal). Les operacions que han fet servir per realitzar-los han sigut: fressat, tornejat, foradat i ajust.

Un taller molt profitós i enriquidor pels nostres alumnes si volen orientar el seu futur a la metal·lúrgia!

TDR Condicions ambientals a l’aula

L’Alex, el Cristian i el Raúl de 2n de Batxillerat ja tenen instal·lats tots els sensors sobre condicions ambientals de l’aula de 2n de Batxillerat per fer el seu TDR. Podeu veure en temps real les dades:

CO2:

Temperatura:

Humitat:

Llum:

Alerta de excés de soroll (>70dB):

El Rondo de TV2

Dilluns 18 de novembre alguns alumnes del centre, de diferents cursos, van poder veure en directe el programa El Rondo per tve2. Sens dubte, va ser una experiència enriquidora que van aprofitar molt.

Visita al CREVE

El passat dilluns 11 de novembre els alumnes que participen al Projecte Coneixement d’Oficis de Vapor Llonch han tingut l’oportunitat de conèixer el CREVE (centre de recursos del vehicle elèctric) i les activitats formatives i divulgatives que es desenvolupen.

Conèixer el funcionament dels vehicles elèctrics de dues rodes, tant si són bicicletes, patinets i ciclomotors, tant pel que fa a les seves característiques tècniques, com el funcionament dels seus components (motors, bateries, sistemes de tracció i càrrega) ha estat un dels principals objectius.
Durant el matí el tècnic ens ha explicat de manera molt bàsica el funcionament del vehicle elèctric. També ens ha mencionat les normes de seguretat i consells de conducció del vehicle elèctric. Seguidament els alumnes han pogut muntar en miniatura un vehicle elèctric per després posar a prova les seves funcions i “ordre” segons el programa que hagin programat.
Un cop finalitzada la primera activitat els alumnes han pogut gaudir dels patinets i bicicletes elèctriques en un circuit tancat dins del recinte.
L’activitat ha estat valorada molt positivament pels alumnes.

1a JORNADA TEI

ELS ALUMNES DE 1R I 3R QUE PARTICIPEN AL PROJECTE TEI SURTEN DE L’INSTITUT FINS AL PARC CENTRAL DEL VALLÈS PER DUR A TERME LA PRIMERA JORNADA TEI!

 

El dia 7 de Novembre els alumnes participants en el projecte TEI van gaudir de la primera jornada d’aquest projecte on els alumnes van poder dur a terme les primeres activitats de coneixença amb la seva parella TEI.

Hem preguntat a una alumna de 3r i a un alumne de 1r que tal havia estat l’experiència i de quina manera ho havien viscut.  I aquestes han estat les seves respostes:

Alumne 3r: “Ens hem entrevistat. Hem pogut conèixer una mica de quina escola venien, on vivien (si vivien a prop o lluny de l’IES), quines coses els hi agradava fer, si tenien germans o germanes, qui era la persona que cuidava d’ells, si els hi havia agradat l’institut, quins profes són els més divertits per ells, què han trobat de diferent de l’escola a l’institut, etc.”

Alumne 1r: “La meva tutora m’ha estat fent preguntes sobre mi i jo també he volgut preguntar coses per poder-la conèixer una mica més. De moment m’està agradant l’experiència i penso que pot anar molt bé tenir un noi o noia més gran que ens pugui ajudar.”

Us deixem un petit recull de les fotografies realitzades al Parc Central del Vallès.

L’ACTE DE PRESENTACIÓ DEL PROJECTE TEI

ELS ALUMNES DE LES TERMES JA ESTAN PREPARATS PER REBRE AL SEU TUTORITZAT DE PRIMER EN L’ACTE DE PRESENTACIÓ DEL PROJECTE!

 

El passat  25 d’Octubre de 2019 després del pati els alumnes del nostre institut es disposen a participar en l’acte de presentació del projecte TEI.

El TEI són les sigles de Tutoria Entre Iguals, un projecte molt interessant ja que s’estableix un estret vincle entre tutors (alumnes 3r d’ESO) i tutoritzats(ALUMNES 1R d’ESO) el qual fa possible, entre d’altres coses, l’adaptació al centre, el poder tenir una persona de 3r d’ESO referent per la resolució de qualsevol dubte, conflicte, consells davant situacions del dia a dia del centre…

La idea és que el vincle vagi creixent i la parella TEI sigui capaç de treure el màxim rendiment a aquest recolzament.

L’acte va estar molt emotiu ja que els alumnes de 3r van rebre amb il·lusió el seu carnet de tutor/a i els nois i noies de primer van sentir-se acollits pels seus tutors. En total van sortir 7 grups TEI, una bona participació!

A continuació us deixem un recull de les fotografies que vam realitzar a tutors i tutoritzats (parelles TEI) en aquest dia!

Activitat “Per amor a l’art II” de 2n de Batxillerat

Els alumnes d’història de l’art de 2n de Batxillerat ho han tornat a fer! A l’hora del pati han repartit caramels entre els alumnes que sabien explicar què és un mosaic i quins tenim a l’Institut, ha sigut tot un èxit!

Primer taller del coneixement d’oficis de Vapor Llonch

Aquest projecte està finançat per l’ajuntament de Sabadell i adreçat als alumnes que finalitzen l’ESO i desconeixen a quin tipus d’ocupació i/o formació volen orientar el seu futur.
El primer taller que han fet els 7 alumnes participants és el de Fleca que té una durada de tres sessions i s’ha treballat els següents objectius:
– conèixer la normativa de seguretat i higiene relacionada amb l’ofici.
– desenvolupar les tasques relatives a l’elaboració de peces de pa i de brioixeria.
– dosificar segons fórmules i processos habituals i estàndards.
– formar peces.

Els alumnes han gaudit molt d’aquest taller. Fins i tot van proposar de fer una quarta sessió.