Club de lectura: Guanyadors del concurs de Ciutats Lectores

Crònica de Sara Melo, Samuel Ruiz i Yasmina Souidi (1r d’ESO-D)

Dijous passat va tenir lloc l’última trobada d’aquest curs del Club de lectura. Vam comentar el llibre que ens hem llegit aquest mes, la novel·la de Miquel Arguimbau “L’amic de Salvador Dalí”.

És una narració d’aventures i misteri al voltant del possible robatori d’uns plànols d’un motor d’avió destinat a les forces que lluiten contra l’Imperi alemany a la 1a Guerra Mundial. També s’explica la relació d’amistat entre dos nens: un de Barcelona que viu un temps a Figueres i el pintor, que el 1916 és un adolescent que ja és conegut a la ciutat per les seves excentricitats. És un llibre curiós que presenta en Salvador Dalí quan era petit.

Després, per acabar la sessió, vam comentar el nostre “triomf” al concurs de Ciutats Lectores, del qual estem molt contents. Hem estat guanyadors perquè hem endevinat tots els enigmes literaris amb 1870 punts, tal com podeu comprovar a la graella amb totes les puntuacions dels participants.  El llibre que nosaltres vam llegir per preparar els nostres enigmes era “El meu cor es diu África” de Víctor Mora i vam poder anar d’excursió a Tiana el 9 de maig per donar-lo a conèixer a l’alumnat participant dels altres centres de secundària que hi participaven.

En aquesta població, que es troba al costat de Badalona, vam escoltar una conferència d’una escriptora: la Margarida Aritzeta, que ens va parlar de literatura i viatges i després vam fer una gimcana per tot el poble amb grups que tenien uns quants alumnes de cada institut. Després vam tornar al teatre on havíem estat abans i ens van donar els diplomes que us ensenyem a la foto.

Els alumnes participants del nostre institut som: la Yaiza, la Nihad, la Sara, la Yasmina, en Samuel, l’Adam, la Ikram, en Tomas, la Nona, en Max, l’Álvaro, en Dídac, en Martí, l’Oriol i en Joel.

Podeu veure com s’ha portat a terme tot el projecte de “Ciutats lectores” al següent blog: http://ciutatslectores1819.blogspot.com/ i esperem poder tornar a participar en aquest concurs el curs vinent.