L’institut

El germen del centre actual l’hem de cercar als dos antics instituts: el de Formació Professional i el de Batxillerat. La història del batxillerat a la Bisbal es remunta al curs 1967-68 quan es crea el Colegio Libre Adoptado depenent de l’IB Ramon Muntaner de Figueres. Al 1980-81 passa a ser Col·legi Municipal Homologat (depenent de l’Institut de Batxillerat Ramon Muntaner de Figueres), situació que dura 5 anys i que deriva en la consideració -ara sí- d’Institut de Batxillerat independent: som al curs 1985-86. Durant 11 anys continua amb la denominació d’IB, fins que, amb la implantació de la reforma educativa formulada a la LOGSE i amb la unificació dels dos centres, l’any 1996-97 esdevé l’institut tal com el coneixem ara.

Els estudis de Formació Professional comencen el 1969-70. Es comença com a Escola de Formació Professional Patronal, amb classes a les tardes i amb un ventall força ampli d’estudis. Al final s’acaba centrant només en Administratiu i Delineació i passa a ser centre reconegut depenent del Centre Oficial de Vic (curs 1972-73). El curs 1977-78 s’hi incorporen els ensenyaments d’Agropecuària, el 1979-80 passa a ser Centre i, finalment, el 1981 és Institut de Formació Professional de ple dret. L’any 1993 desapareix el Cicle Formatiu d’Agropecuària i el curs 1996-97 s’unifica amb l’IB i neix l’actual institut.Amb la reforma a l’ensenyament que suposa la LOGSE, l’institut s’anomena IESI la Bisbal (la I fa referència a uns ensenyaments d’Idiomes que mai s’han portat a terme).

El centre imparteix uns estudis que s’estan extingint (BUP, COU, FP de 1r grau i FP de 2n grau) i uns altres que s’estan iniciant (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). L’any 1998-99 suposa el final del BUP i el COU, i el començament del nou Batxillerat (en les modalitats de Ciències de la Naturalesa i la Salut, Humanitats i Ciències Socials, Tecnologia i Arts -amb la incorporació de la via Musical l’any 2008) i el Cicle Formatiu de Grau Mig de Gestió Administrativa.

Durant els anys següents hi ha una part dels estudis de formació professional que van desapareixent per falta de matrícula. El 2011-12 s’amplia l’oferta de cicles mitjans amb la incorporació del d’Atenció Sociosanitària, que canviarà el nom al definitiu Atenció a Persones en Situació de Dependència. Finalment, el curs 2016-17 suposa l’inici de dos cicles nous: un de mig, únic a tot Catalunya (Arts plàstiques i disseny en ceràmica artística, Terrisseria per simplificar a partir d’ara) i un de superior (Integració social).

Finalment, el curs 2018-19 s’incorpora a l’oferta del centre un nou cicle formatiu de grau mitjà, el de Jardineria i floristeria. Per tant, en el moment actual, curs 2021-22, les línies d’ESO són entre 5 i 6 (amb una clara tendència en un futur immediat a ser-ne 6 a tots els cursos); a batxillerat arribem fins als 4 grups (amb possibilitats d’arribar a un 5è grup al cap de 3 cursos); i pel que fa a la formació professional oferim 4 cicles mitjans (Gestió Administrativa, Atenció a Persones en Situació de Dependència, Terrisseria i Jardineria i Floristeria) i 1 de superior (Integració Social).