CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU

“De nou entre tots hem fet un mandala per commemorar el dia de la Pau i la NO-Violència”. Aquí teniu l’àlbum de fotos i una petita explicada de com l’hem celebrat.

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.
Es practica als centres educatius de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.
Enguany els alumnes de 1r de TIS dins del mòdul professional d’Habilitats Socials i els alumnes de 2n curs de TIS dins del mòdul professional de Mediació Comunitària, han dut a terme una implementació contemplada en el seu currículum, tot dinamitzant un grup de joves d’un institut de secundària, en aquest cas el seu.
Els alumnes de 2n TIS han organitzat una jornada de reflexió per la commemoració de la Diada de la Pau i la No-Violència fent tallers a alumnes de 2n de BAT i de 4t d’ESO el dia 29/01/2019, i els alumnes de 1r de TIS han dinamitzat la jornada d’elaboració d’un mandala gegant on han intervingut tots els alumnes del centre durant tot el matí del dia 30 /01/2019.
En petites intervencions i entre tots hem aconseguit construir quelcom bonic, promovent la reflexió i contribuint a millorar el sentiment de pertinença, el valor de la diversitat, la tolerància, el respecte. Ha estat una petita aturada per somriure, cooperar, conèixer i reconèixer-nos en un sentit comunitari.
Tot i ser una tasca molt complexa l’experiència ha estat molt gratificant per a tothom.
Agraïments i felicitacions:
Ara que ja som un xic més experts, és el 3r any consecutiu que ho fem, des del departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat FELICITEM UN CURS MÉS als alumnes de 1r i 2n d’Integració Social, han treballat molt i la cohesió del grup ha donat fluïdesa i bon ambient, imprescindibles per aconseguir l’objectiu, BONA FEINA.
Felicitem de manera especial a TOTS els alumnes del centre que un cop més han aconseguit a poc a poc i amb una actitud magnífica completar EL NOSTRE MANDALA ESPECTACULAR!!!!!!.
ENHORABONA I GRÀCIES A TOTHOM PER COL•LABORAR.

Departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat.