Xerrada ascensió a l’Annapurna

Els primers catalans que van aconseguir la primera ascensió a l’Annapurna a l’any 1974, Jordi Pons i Emili Civis van realitzar una xerrada al Museu d’Art de Cerdanyola pels alumnes de Cicles Formatius del Institut Jaume Mimó. Els alumnes assistents pertanyen als Cicles de Comerç, Administració i Finances, i Publicitat i Màrqueting que van estar acompanyats per professors.

ANNAPURNA 1

Els ponents van projectar inicialment un vídeo amb imatges i explicacions de l’ascensió, que va ser completada pels ponents assistents, Jordi Pons i Emili Civis, i un tercer, Josep Manuel Anglada. Posteriorment, es va obrir un torn obert de preguntes on els alumnes i els professors van poder preguntar sobre qüestions tècniques, i sobre qüestions més humanes.

ANNAPURNA 2

Els ponents van explicar que res té a veure el muntanyisme actual amb el que ells van viure fa 40 anys. L’Annapurna tot i no ser la muntanya més alta del planeta, és la més temuda pels escaladors sent la que ocupa el desè lloc de catorze en els 8000. Malgrat aquesta fama, l’Annapurna va ser el primer 8000 en ser coronat per l’home, al aconseguir-ho una expedició francesa dirigida per Maurice Herzog i Louis Lachenal al 1950. Només tres expedicions més van precedir la fita d’Anglada, Pons i Civis. Civis va explicar que van “aconseguir la cima a les nou de la nit, desprès d’haver suportat una intensíssima nevada i diferents taüts en l’escalada final”. I Pons va fer evidencia de “l’alegria per la fita” malgrat haver “de passar la primera nit fent bivac, ja que al iniciar el descens no vam poder aconseguir la tenda de campanya i estaven sense oxigen, i sense equip amb unes temperatures que rondaven els 38 graus sota zero” Els assistents van poder comprovar tot un exercici de superació i de repte personal i de treball en equip.

ANNAPURNA 3

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *