Secundària: Improversem, una mescla de català, música i valors

Entre totes les propostes per fomentar la llengua i la música entre l’alumnat adolescent proposades pel Consorci d’Educació de Barcelona, aquest any 3r d’ESO ha pogut participar en un projecte que porta per nom Improversem.

El projecte cada any dona l’oportunitat a 5 instituts de la ciutat a reflexionar sobre una realitat social que sigui propera als adolescents. Aquest any la temàtica gira entorn a les xarxes socials i la mala influència que poden tenir en nosaltres (addició, conductes tòxiques, autoestima, etc.).

Durant tot el segon trimestre, l’alumnat ha rebut la visita de diferents professionals del rap, així com d’un glosador en actiu. Amb ells, l’alumnat ha après a generar ràpidament rimes en català, a connectar la lletra amb el ritme de la música (beat), a improvisar, a perdre la por escènica, i sobretot a entendre’s i conèixer-se una mica més.

Després de tota la formació en aula, els alumnes van tenir dos dies d’assajos intensos a l’Institut Barri Besòs, en què l’alumnat va compartir espais i altres disciplines urbanes (hip hop, breakdance, graffiti, mescla de so) amb els companys i companyes dels altres instituts, per preparar la mostra final

Aquesta mostra final va condensar en 90 minuts tota la feina feta al llarg del trimestre, i va estar parcialment gestionada per l’alumnat, que va col·laborar en el muntatge i realització tècnica de l’espectacle. Tothom va poder, ni que fos per uns segons, posar el seu granet de sorra i expressar la seva opinió sobre les xarxes en forma de rap sobre l’escenari. Els més agosarats i avesats a la improvisació, a més, van poder participar en una glosada de garrotins que van posar la cirereta d’un pastís molt rimat i amb un final dolç.

Definitivament, l’experiència de treball transversal entre música i català que ha proposat Improversem ha estat molt enriquidora, tant per a l’alumnat com per al professorat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *