Mediació

La mediació

El servei de mediació es posa en funcionament per la necessitat de resoldre els conflictes de forma pacífica i per ajudar, així, a mantenir un bon clima de convivència i treball en el centre.

L’accés a aquest servei es realitza de forma voluntària o, també, pot ser suggerit per una tercera persona que sap del conflicte i creu que aquesta opció pot ajudar als protagonistes a posar-se d’acord.

Un  conflicte es una situació de disputa o divergència en què hi ha o es percep una contraposició d’interessos o necessitats entre dues o més parts.  El conflicte és consubstancial a les relacions humanes. De la mateixa interacció entre persones sovint surten discrepàncies perquè tenim interessos o necessitats diferents; a més, el conflicte és ineludible i, per molt que vulguem tancar els ulls o mirem d’evitar-lo, un cop iniciat, continua la seva dinàmica.

Com hem d’accedir al servei de mediació?

A la pàgina web del centre hi ha una pestanya que posa mediació, clicant allà ens sortirà una graella que hem d’omplir i llavors només hem cliclar el botó d’enviar.

bustia_mediacio

També trobarem una bústia a la biblioteca. Allà, en  un full, hi hem de posar el nostre nom i cognoms, curs, i el nom de l’alumne amb qui tenim el problema i fer una breu descripció del problema que tenim. També podem explicar  el problema d’un altre company, si en tenim constància.

bustia_mediacio_biblio

Al cap d’uns dies les persones mediadores es posaran en contacte amb nosaltres per tal de fer la mediació.

Professors i alumnes mediadors:

Marta Ferrer, Elisenda Meix, Elena Zamora, Mària Herrero, Arnau Garreta, Teresa Bars, Vicen Peiró, Cinta Dalmases, Ferran Camprubí, Arç Colillas, Tània Troya, Flora Hernández, Martí Canal, Martí Subirana, Salim el Moussaoui, Judit Lucas, Roser Obiols i Joan Obiols.

2016-17equip-de-mediadors

• Vídeo realitzat per les alumnes Marina i Neus Santmartí a l’optativa que imparteix la professora Mària Herrero