SORTIDA A SAINT THOMAS LES BAINS

El passat dimecres 17 de desembre els alumnes de l’Institut de Berguedà que cursen el cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic en cures Auxiliars d’Infermeria juntament amb sis alumnes de segon de batxillerat van fer una sortida a Saint Thomas les Bains, centre termolúdic a cel obert que hi ha als Pirineus francesos. La seva aigua, de les més calentes dels Pirineus, és sulfurosa, bicarbonatada, rica en fluor, silici i oligoelements. El seu plàncton termal és molt adequat per la pell és una aigua molt beneficiosa per disminuir el dolor, per descontracturar, és antial•lèrgica i cicatritzant. Allà els alumnes van poder estudiar els efectes beneficiosos d’aquesta aigua sulfurosa sobre els diferents aparells del cos humà, així com les diverses aplicacions de la hidroteràpia. També van poder constatar els efectes de l’aigua calenta en controlar la tensió arterial abans i després dels banys.