OLIMPIADES DE GEOLOGIA

El matí del divendres, 1 de febrer s’ha celebrat a la Universitat Politècnica de Manresa la fase territorial de les comarques de la Catalunya Central de les 4es Olimpíades de Geologia, adreçada a estudiants de Batxillerat. Ha estat organitzada per la Xarxa territorial de l’AEPECT i ha comptat amb el suport del Geoparc de la Catalunya Central, el Col·legi Oficial de Geòlegs de Catalunya, el Institut Geològic de Catalunya, el Departament d’ensenyament, entre d’altres.

Hi han participat 62 estudiants procedents de 5 centres educatius de la demarcació. Del nostre Institut hi han assistit 12 alumnes de primer de batxillerat. Han pogut descobrir una mica més el món interior de la geologia en directe i visitant el museu “Valentí Masachs” de Manresa.

Les Olimpíades de Geologia pretenen fomentar l’interès per la geologia entre els estudiants i animar-los perquè comencin estudis relacionats amb aquest àmbit. els participants han de passar una prova olímpica amb preguntes relacionades amb les ciències de la terra, i participar en activitats de camp i tallers.

L’alumna Winniver Bermúdez ha aconseguit classificar-se en 3er lloc a la fase territorial. Enhorabona!!!!

La final de la fase estatal se celebrarà el mes de març a Girona i el guanyador competirà en la fase internacional, que tindrà lloc a l’Índia la tardor d’aquest any, en què participaran més de 30 països.