ENS VISITA L’AUTORA MAITE CARRANZA

Dins el programa “Itineraris de Lectura”, que coordina la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, és una activitat que, des de 1998, promociona la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament, aquest curs ens ha visitat a la Biblioteca de l’Institut Guillem de Berguedà l’autora Maite Carranza, guionista i amb un munt de premis literaris a l’esquena i un ventall de llibres publicats des de narrativa ( Cleopatra Capdetrons (19993), Màgia d’una nit d’estiu (2009) entre molts altres) fins a novel·la ( El desert del gel (2006), Paraules emmetzinades (2010)….) tots ells de caire juvenil. A més a més és autora de guions de ficció de TV3 com El joc de viure (telesèrie diària amb 114 capítols) o Valèria ( amb Teresa Vilardell) entre altres.
Els nostres alumnes de tercer d’ESO han gaudit de la seva explicació i la seva imaginació creativa durant tota la conferència, acompanyats per les seves professores de llengua catalana. S’ha pogut establir un diàleg entre els alumnes, compartint els dubtes i les propostes al voltant de la creació i la lectura de l’obra que prèviament els joves ja han treballat a l’aula. Tots aquells que han volgut han pogut obtenir de primera mà l’autògraf de l’autora al seu propi llibre de lectura.
Aquesta activitat s’ha portat a terme dins la celebració de la setmana de St Jordi.