TALLERS AMB ALUMNES D’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han participat en el taller, organitzat pel Consell Comarcal, “Jo sóc Rar” . Es tracta d’una proposta educativa per facilitar la realització d’una acció educativa sobre la convivència i els valors socials. Busca afavorir la presa de consciència sobre el sentit i la importància dels valors socials i estimular una anàlisi crítica de les actituds i les conductes individuals i de grup relacionades amb aquests valors. RAR evoca tres conceptes clau en la transició cap a l’adultesa: responsabilitat, autonomia i respecte.

Els alumnes de 2n d’ESO han participat en el taller, organitzat pel Consell Comarcal, “Sota Pressió” . Es tracta d’una proposta educativa per facilitar el treball preventiu i educatiu al voltant de la pressió de grup i altres temes relacionats, com ara l’assertivitat o la presa de decisions, factors sovint implicats en el consum de drogues a l’adolescència. Busca ajudar a identificar la pressió social, mostrar estratègies per fer-li front i propiciar la reflexió sobre la presa de decisions en situacions de grup i sobre la seva influència sobre l’ús de drogues i l’aprofitament del temps d’oci.

Els alumnes de 3r d’ ESO han participat en una activitat per tal de prevenir l’anorèxia, bulímia i altres trastorns alimentaris. Primer van assistir a la projecció de la pel·lícula “ Petita Mis Sunshine “ i posteriorment van realitzar un taller fent una anàlisi de la seva autoestima des del punt de vista físic, de capacitats i de personalitat