VISITA ENOTURÍSTICA PER LES TINES DE LA VALL DEL FLEQUER

Aquest dilluns professorat i alumnat de 1r del CFGS de Màrqueting i Publicitat van poder gaudir d’una ruta per les Tines de la Vall del Flequer. L’encarregat de fer de guia va ser l’alumne, Gonçal Portabella, que ha iniciat un projecte personal d’enoturisme. El seu projecte es diu Catalan Cultural Tours. Una primera versió del web es troba seguint el següent enllaç: http://catalanculturaltours.com.

El Gonçal ens va oferir la seva primera visita guiada gratuïta per les Tines de la Vall del Flequer, entre el Pont de Vilomara i Rocafort. Una ruta circular que permet descobrir aquestes grans construccions de pedra, algunes aïllades i d’altres agrupades, que servien per fer vi a tocar de la mateixa vinya, ja que el transport de raïm era molt complicat. Cal recordar que a mitjans del segle XIX, la zona del Bages era una gran productora de vi i tenia moltes hectàrees dedicades al cultiu de la vinya. A finals del segle XIX i principis del XX, la fil·loxera va matar els ceps i els bancals que ocupaven les vinyes van ser abandonats i el paisatge es va transformar en el bosc que es veu a dia d’avui.

Després del passeig per les vinyes, es va poder gaudir d’una activitat de tast a cegues a càrrec del sommelier i professor del cicle, Jaume Pont, al Setè Cel, a Manresa.