MÉS DE 100 CONVENIS D’ESTADA A L’EMPRESA EN ELS DARRERS 2 ANYS

En els últims 2 anys, el nostre centre ha establert més de 100 convenis amb empreses i institucions, la qual cosa ha permès que el nostre alumnat hagi pogut tenir un primer contacte amb el món laboral, despertant-los així un primer interès per al seu futur en l’empresa. A més a més, una vegada acabada l’estada a l’empresa, algunes empreses tornen a establir contacte amb l’alumne per fer-li un contracte laboral.

Tot això és possible gràcies a que el nostre centre inverteix temps i recursos humans per fer possible aquesta formació de l’alumne en la qual la taxa de satisfacció és molt alta, tant de les famílies, com dels empresaris i de l’alumnat.

La matèria d’estada a l’empresa ofereix als alumnes la possibilitat de conèixer l’estructura organitzativa d’una empresa i la gestió dels seus recursos humans, materials i energètics, així com les condicions legals que afecten a les relacions laborals. Alguns alumnes es queden sorpresos de les condicions laborals en les quals treballen molts treballadors i es fan més conscients del valor de l’esforç dels pares.

Per altra banda, l’estada a l’empresa permet posar en pràctica un seguit de procediments, habilitats i actituds generals que són indispensables per a la bona adaptació dels alumnes al futur món laboral (assistència, puntualitat, curiositat, creativitat, afany de superació, capacitat de treball individual i en grup, etc.). Es tracta d’un recurs que serveix a la funció orientadora del batxillerat amb independència de la modalitat cursada, ja que permet que l’alumne canalitzi les seves preferències i capacitats en un context diferent de l’acadèmic.

Christian Roig, professor del centre i coordinador de l’estada a l’empresa