L’ALUMNAT DE 2n D’ESO PARTICIPA EN UNA CURSA DE VEHICLES TERRESTRES

Alguns alumnes de 2n d’ESO han participat en una cursa de vehicles terrestres, propulsats per aire, com a activitat del mes de juny de la matèria de física i química. Aquesta cursa no ha tingut lloc a l’institut, sinó que cada alumne ha concursat des de casa seva, amb el seu vehicle.

Com ho han fet?
Cada participant ha construït un vehicle, l’ha posat en funcionament en un terra horitzontal i, amb l’ajuda de germans, pares, amics…, han gravat un vídeo amb el procés on, a més, calia mostrar clarament la distància recorreguda i el temps emprat en recórrer-la. Després, han calculat la velocitat mitjana del vehicle i han indicat la seva autonomia.

Quines han estat les millors marques?
D’entre tots els vídeos rebuts, hem seleccionat els dos vehicles que han obtingut les millors marques en els rànquings de rapidesa i d’autonomia.

El vehicle de l’Edgar Mir (2n ESO B), fabricat amb porexpan i 3 canyes fixes per expulsar l’aire, ha aconseguit la primera posició en els rànquings d’autonomia i de rapidesa. Aquest vehicle ha demostrat una autonomia per recórrer una distància de 6,15 metres! I ha assolit una velocitat mitjana de 3,63 km/h!

El vehicle de la Mae Tutusaus (2n ESO C), fabricat amb cartró i una canya fixa per expulsar l’aire, ha aconseguit marques també molt destacables, demostrant una autonomia per recórrer de 5,96 metres i una velocitat mitjana de 2,9 km/h!

Felicitem l’Edgar i la Mae per la bona feina feta!!

Maria Garriga, cap de departament de física i química a l’institut