25N AL GERBERT. PROTESTEM CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE!

El dia 25 de novembre tot l’alumnat va assistir a un acte de protesta en contra de la violència de gènere que malauradament continua sent una llaga social que arrosseguem d’antic i que no es cura. L’acte fou organitzat per la comissió de Coeducació, que vetlla per a la igualtat de gènere en el centre, i hi participaren alumnat de diferents cursos.

Per tal de conscienciar-nos d’aquest greu problema, alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Teatre van preparar l’escena El 25N de les iaies, on es pretenia evidenciar abusos molt freqüents però invisibilitzats que reben les àvies. La peça era, doncs, una crítica del fet de no tenir en compte ni la seva feina ni el seu temps i de pressuposar que sempre han d’estar a punt per servir-nos.

Alumnes de 3r van preparar des de l’àrea de Música una versió en català del tema Ni una más d’Aitana, que van cantar a cor  i interpretar amb guitarres i pianos. En el títol, prou eloqüent, ja s’evidencia el to de denúncia d’una cançó molt contundent en contra de la violència masclista que tant castiga encara  la nostra societat.

Com a cloenda, dues alumnes de batxillerat van llegir el Manifest institucional del Dia en Contra de la Violència de Gènere davant d’una marea lila d’alumnat i professorat.

L’Ajuntament va convidar l’alumnat que havia realitzat els actes al centre a participar en els que es feien al poble per la mateixa causa, tant a la Plaça de la Vila a les 12:00 h, com al Teatre Casal Cultural del poble a les 19:00 h del vespre. Agraïm al consistori la seva invitació.

Alba Villarta, professora de castellà i membre de la comissió de coeducació del centre