Projecte 1r d’ESO

El projecte “Gerverd.hort” que s’està treballant a 1r d’ESO es tracta d’un projecte pluridisciplinari. És per això que es duen a terme activitats vinculades amb la ciència i la saviesa popular. La temàtica gira al voltant del treball de l’hort de l’institut.

Com ho treballem?
Es treballa des d’una perspectiva ecològica on l’alumnat realitza des de la preparació del terreny, la sembra, les cures diàries fins a la collita. La metodologia de treball és col·laborativa i té especial importància que l’alumnat aprengui a responsabilitzar-se tant del treball en grup com del mateix hort.
Així mateix, també es valora el coneixement que van transmetent pares, mares, avis, àvies… per aplicar-lo en aquest projecte.

Els objectius que volem que el nostre alumnat assoleixi són els següents:
• Identificar les característiques del sòl i les biològiques de diferents   hortalisses.
• Conscienciar sobre la importància del consum de proximitat i l’agricultura ecològica.
• Fomentar la responsabilitat de l’alumnat envers el medi ambient i en tenir cura d’ell.
• Establir vincles intergeneracionals.
• Prendre consciència de la importància de preservar els sabers populars.