Pla lector 3r d’ESO

Aquest any, l’alumnat de 3r d’ESO realitza un projecte dins del Pla Lector anomenat Un mar de llibres durant 2 h setmanals.

Dins de la matèria de Llengua Catalana, llegim el llibre de Maria Carme Roca, Katalepsis, on descobrirem què és la catalèpsia i com el protagonista aprofita la malaltia per divertir-se. Mentre anem llegint, treballem activitats relacionades amb la comprensió lectora i l’expressió escrita. També utilitzarem el tema de l’aigua del projecte general de 3r per fer algunes activitats com, per exemple, crear petits textos literaris a partir de quadres d’autors de diferents èpoques.

Pel que fa a l’àrea de Llengua Castellana, es llegeix el llibre de Care Santos, Los ojos del lobo, on es relata la desaparició d’una noia i tot el que envolta aquest misteri. La lectura es combina amb activitats de comprensió lectora i amb el projecte final d’un booktrailer.

Finalment, dins l’assignatura de Llengua Estrangera Anglès, llegim la novel·la gràfica d’Alice Oseman, anomenada Heartstopper volume 1, on es tracta el tema de l’homosexualitat i el bullying. Combinarem la lectura amb el visionat de la sèrie de Netflix en anglès que porta el mateix nom. Com a tasca final, poden escollir entre fer un vídeo de recomanació, dibuixar pàgines d’un còmic o transformar unes vinyetes en narració, així com debats per parlar dels temes cabdals del llibre.