Visita a Simon Coll del grup Futura

Els alumnes del grup futura hem visitat la fàbrica de Xocolata Simon Coll a Sant Sadurní d’Anoia. Hem vist un vídeo on s’explica la història de la xocolata i la de l’empresa Simon Coll. Després hem fet un taller de degustació de xocolata.

#gallery-4 {
margin: auto;
}
#gallery-4… Llegeix més»

Visita a Bardinet del grup 3r ESO A

El passat dijous i divendres els alumnes de l’assignatura optativa d’emprenedoria de tercer han visitat l’empesa Bardinet SA, a Gelida, més coneguda com a Ron Negrita. Aquesta empresa dedicada a la producció de begudes alcohòliques ens ha obert les seves portes per explicar-nos com funciona.
En… Llegeix més»

SORTIDA BATEIG DE VELA 4t d’ESO

 
Per complementar el currículum d’activitats d’Educació Física, els professors de l’àrea ofereixen la possibilitat de realitzar una sèrie d’activitats fora del centre. En aquest cas, per 4t d’ESO s’ha proposat la sortida al port olímpic de Barcelona.
En l’activitat es fa una aproximació al món de la… Llegeix més»

LES NOTES DE FILOSOFIA DE LA SELECTIVITAT PORTEN ELS ALUMNES DE L’INSTITUT GELIDA AL TELENOTÍCIES

Acabada la selectivitat, en aquesta ocasió la polèmica ha vingut per part de l’assignatura de filosofia.

Dimecres 28 de juny es van fer públics els resultats de les proves d’accés a la universitat. En general els nostres alumnes han obtinguts bones qualificacions però ens hem trobat amb una sorpresa: Les notes de la matèria de filosofia. De 19 alumnes examinats han hagut 17 suspesos.

Immediatament desprès de consultar les notes, els nois i noies de l’Institut es van posar en contacte amb alumnes de poblacions veïnes per contrastar els resultats en filosofia. La tònica ha estat semblant, suspès generalitzat.

Aquesta polèmica va arribar fins la redacció del telenotícies de TV3 que va enviar un equip a Gelida per entrevistar alguns dels nostres alumnes.

A hores d’ara encara no sabem si ha estat un problema generalitzat i les notes són baixes en tota Catalunya o ha estat un problema amb la persona que ha corregit els exàmens en la nostra zona. Els alumnes s’enfronten amb el dilema de si demanar una revisió de l’examen, una doble correcció, etc. amb les conseqüències que cada opció comporta.

 

JORNADA DE TUTORIA 15 DE JUNY

El passat dijous 15 de juny l’Institut Gelida va organitzar una jornada d’activitats de tutoria.

Els nois i noies van començar el matí amb una sessió de tutoria per valorar el curs i fer propostes de millora per l’any vinent. Seguidament els alumnes es van dividir per nivells per realitzar les diferents activitats.

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO van realitzar activitats esportives en el camp de futbol municipal, les pistes de pàdel i tennis, el pavelló d’esports i la piscina.

Els alumnes de 3r d’ESO van fer una caminada per la muntanya acompanyats dels seus tutors.

Els alumnes de 4t d’ESO es van quedar al centre preparant la festa de final de curs on es graduaran.

Alguns alumnes de batxillerat van col·laborar oferint-se com a voluntaris per organitzar les diferents competicions.

 

Aquesta activitat no hagués estat possible sense la col·laboració de l’Ajuntament que des del primer moment ens va cedir totes les instal·lacions esportives municipals.

Per part del centre l’experiència ha estat valorada molt positivament i pensem repetir-la el curs vinent.

PROJECTE DELEGATS 3D 3r d’ESO B

El passat 7 de juny els alumnes de 3r d’ESO B van portar a terme una jornada esportiva i solidària emmarcada dins del projecte de tutoria “Delegats 3D”.

El projecte ha consistit a idear, planificar i portar a terme un projecte on els alumnes han sigut els protagonistes en tot el procés.

La jornada va consistir en l’organització d’un dia d’activitats esportives al centre pels alumnes de 1r d’ESO i en l’organització d’una recol·lecta solidària de material pels refugiats sirians arribats a Grècia, on s’ha demanat la col·laboració de l’alumnat, famílies i professorat de l’institut.

L’activitat va tenir molt bona acollida i ha deixat molt bones sensacions tant als participants com als organitzadors. Ha sigut una molt bona experiència en l’àmbit de grup i de tutoria per fomentar el debat, la cohesió, la participació, l’organització, la responsabilitat i d’altres aspectes importants en l’educació dels alumnes.