VISITA MINES DE GAVÀ ALUMNES DE 1r d’ESO

El passat dimarts 17 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO van realitzar una visita a les Mines Neolítiques de Can Tintorer a Gavà organitzada des de l’àrea de socials.

La visita va permetre conèixer de primera mà molts dels aspectes de la cultura neolítica a casa nostra i especialment el sistema d’extracció d’un mineral, la variscita, amb un sistema de mines en galeria molt impactant.

Els alumnes van poder gaudir de les explicacions dels guies del museu que van contextualitzar aquesta època crucial per a l’evolució de l’ésser humà i van poder veure des de materials i restes arqueològiques de l’època fins la recreació d’una cabana neolítica i, naturalment, de les galeries de les mines. També van poder fer un taller on amb eines que simulaven les usades fa uns sis mil anys van poder polir i foradar un mineral per fer-se un collar, recreant així i vivint en primera persona la feina feta en aquella època.

La sortida va ser molt ben acollida per els alumnes que van gaudir d’un “matí neolític” ben diferent i agradable.