Visita al Parc arqueològic del 1r ESO

El passat divendres, els alumnes de 1r d’ESO varen fer una sortida, organitzada des de l’àrea de ciències socials, al Campus Arqueològic del Museu Egipci. On els alumnes van tenir l’oportunitat de conèixer els diferents tipus de tombes egípcies, dinàstiques, predinàstiques, van ser arqueòlegs per un dia, van reflexionar sobre les troballes de cada tomba i el significat de les mateixes; tot plegat amb l’acompanyament de guies experts en la matèria.

Per finalitzar, van tenir l’oportunitat de visitar una reproducció de la tomba de Sennedjem. L’ hipogeu original es troba a la necròpolis de Deir al-Madinah, anomenada també la vall dels artesans.   Aquesta tomba va ser descoberta a finals del segle XIX per Eduard Toda, considerat el primer egiptòleg català. Els guies van explicar amb tot tipus de detalls com es feien els enterraments egipcis, quins eren els requisits d’accés a la vida d’ultratomba, així com el significat de la casa eterna, els déus, el llibre dels morts, els ushebtis, etc.

En resum, hem treballat com un autèntic equip d’arqueòlegs i hem entès i assimilat els costums funeraris de l’Antic Egipte.